کارشناس مذهبی؛

مسجد نخستین نهاد عبادی، سیاسی در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام فرامرزی: مساجد خانه متقین و پرهیزکاران است، رفتن به مسجد موجب کسب نور الهی در قیامت می شود.
کد خبر: ۹۴۵۳۶۳۱
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام هدایت فرامرزی پیرامون روز جهانی مسجد در جمع نمازگزاران بخش منج گفت: مسجد نخستین نهاد عبادی و سیاسی در جامعه اسلامی از علائم دین مقدس اسلام، نخستین جایگاه علم و دانش، پایگاه بسیج، مرکز تقوا و جهاد، جایگاه عالمان، مفسران و محل تعلیم و تربیت توده مردم، پایگاه تبلیغاتی اسلام و مرکز خدمات اجتماعی به مسلمانان می باشد.

وی افزود: این مکان از قداست و حرمت بالایی برخوردار است تا آنجایی که مساجد در روی زمین بهترین، مقدس ترین و نزدیک ترین نقطه ها به خداوند است.

حجت الاسلام فرامرزی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شد، دشمنان اسلام مساجد را مورد هجوم و توهین خود قرار می دادند و به تعبیر امام خمینی رحمت الله علیه همیشه در صدر اسلام مسجد مرکز حرکات و مرکز جنبش های اسلامی بوده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در احترام به مسجد می فرمایند ملعون ملعون من لم یوقر المسجد،"ملعون است و ملعون است کسى که مسجد را گرامى ندارد" و در فضیلت بنای مسجد نقل شده است که کسی که مسجدی بنا کند اگرچه به اندازه لانه مرغی باشد خداوند برای او در بهشت خانه ای بنا خواهد کرد، احداث و بنای مسجد در اسلام اهمیت خاصی دارد و خداوند تبارک و تعالی برای آن ثواب و پاداش ویژه ای قرار داده است.

حجت الاسلام فرامرزی در پایان تاکید کرد: رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به جبرئیل فرمودند: جبرئیل بهترین و محبوب ترین مکان نزد خداوند چه مکانی است، جبرئیل پاسخ دادند یا رسول الله  صلی الله علیه وآله وسلم ، مساجد هستند، مساجد خانه متقین و پرهیزکاران است، رفتن به مسجد موجب کسب نور الهی در قیامت می شود رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم ، فرمود بشارت باد به نور درخشان در روز قیامت برای کسانی که در شب های تاریک قصد رفتن به مسجد می کند، کسی که پیوسته به مسجد برود یکی از منافع هشتگانه نصیبش خواهد شد ۱. برادران مفید و با ارزشی پیدا می کند ۲. با علم و دانش نو و تازه آشنا می شود ۳. عقاید خود را با دلیل و برهان مستحکم و استوار می کند ۴. کلمات و سخنانی که موجب هدایت شود می شنوند ۵. رحمت الهی شامل حالش می شود ۶. مواعظی که او را از فساد و گناه جلوگیری کند می شنود ۷. به خاطر احیا و آبروی خویش ترک گناه می نماید ۸. به خاطر ترس از خدا مرتکب عمل خلاف نمی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار