خبرهای داغ:

کانون‌های مساجد بازوان امام جماعت در مسجد/استفاده از ظرفیت هنر در جذب جوانان

شاهرود_امام جمعه شاهرود با تأکید براینکه کانون‌های مساجد بازوان امام جماعت در مسجد باشندگفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آینده درخشانی را برای نوجوانان و جوانان با محوریت و اتصال به مسجد رقم می‌زنند.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۴۸
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

کانون‌های مساجد بازوان امام جماعت در مسجد باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود، ضمن گرامیداشت روز مسجد با بیان اینکه کانون‌های مساجد بازوان امام جماعت در مسجد باشند، افزود: نهاد امامت جمعه در خدمت کانون‌های مساجد است و مصلی نماز جمعه در اختیار کانون‌ها می‌باشد تا از این ظرفیت برای معرفی دستاورد‌های کانون‌ها استفاده کرد.
او با بیان اینکه انجام امور فرهنگی نیازمند همکاری و اتحاد است، ابراز کرد: مسئولان با تلاش و همکاری و حساسیت نسبت به کار فرهنگی می‌توانند فعالیت‌های پرثمری را انجام دهند و بدانند که نتایج کار‌های فرهنگی در دراز مدت نمایان می‌شود.
امام جمعه شاهرود با تأکید براینکه امروزه محوریت بخشی از فعالیت‌های مسجد برنامه‌های فرهنگی و هنری است که کانون‌های فرهنگی و هنری باید پرچمدار عرصه هنر در مساجد باشند اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجدبا توجه به ظرفیت وپتانسیل کار‌های فرهنگی هنری در مساجد می‌توانند نقش بسیار مهمی را در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند.
امینی در ادامه بیان کرد: زبان هنر زبان گیرایی است و باید از ظرفیت هنر در کانون‌ها بهترین بهره را برد و توقع از حاکمیت نیز تسهیل کردن فعالیت‌ها است و کانون‌ها نیازمند دیده شدن هستند و باید با اجرای فعالیت‌های چشمگیر خود را نشان دهند.
او با اشاره به اینکه در نسل جوان و نوجوان امروز ذوق و استعدادی‌های خوبی در حوزه هنری وجود دارد، اعلام کرد:سرود یکی از هنر‌های ماندگاری است که امروزه شاهد گسترش هنر سرود با اجرای سرود «سلام فرمانده» در سراسر جهان هستیم.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در زمینه سرود، تئاتر، مستند سازی و ... فعالیت بیشتری داشته باشند و با حفظ شان مسجد برنامه‌های هنری اجرا شود، عنوان کرد: باید با ایجاد هماهنگی وتوازن دراجرای برنامه در بین نهاد‌های مختلف که در مسجد حضور دارند از موازی کاری‌ها جلوگیری شود
امینی در ادامه افزود: کانون‌های مساجد در رواق‌هایی که دارند در حوزه هنری بیشتر فعالیت کنند و اگر فعالیت‌های کارآفرینی هم در کانون انجام می‌شود با محوریت فعالیت‌های هنری شود.
او ضمن بیان این مطلب که کانون‌ها در حوزه جهاد تبیین هم می‌توانند ورود پیدا کنند و باید علاقمندی‌های جوانان و نوجوانان شناسایی شود، گفت:اگر سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها بالا برود قطعا بسیاری از مشکلات در حوزه فضای مجازی و آسیب‌های موجود برطرف خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها