رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج:

دانشگاه علمی کاربردی در مهر ماه افزایش شهریه نخواهد داشت

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج گفت: دانشگاه علمی کاربردی در مهر ماه، به هیچ عنوان افزایش شهریه نخواهد داشت و دانشجویان جدیدالورود طبق تعرفه سال 1400 تحصیل خود را آغاز می کنند.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۲۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، راحله صالحی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این مرکز در سال ۹۸ با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی و زیر نظر ستاد نماز جمعه کرج تأسیس شد، گفت: پیش از آن، این مرکز تحت عنوان مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می کرد.

دانشگاه علمی کاربردی در مهر ماه افزایش شهریه نخواهد داشت

وی با اشاره به اینکه از سال 98 طبق مصوبات دفتر ریاست جمهوری در خصوص اینکه دستگاه های دولتی نمی توانند دانشگاه علمی کاربردی داشته باشند، این مرکز به عنوان فعلی تغییر نام داد. رشته های موجود در این دانشگاه در چند مجموعه قرار می گیرد که یکی از این مجموعه ها، رشته های قرآنی است که با عنوان تربیت مبلغ و تربیت مربی قرآنی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج مطرح کرد: دسته دیگر، رشته های فرهنگی با پنج گرایش متفاوت و متنوع است که از جمله آن ها می توان به مدیریت امور فرهنگی، مدیریت برنامه ریزی قرآنی و فرهنگی، امور همایش ها و جشنواره ها و امور کودک و نوجوان اشاره کرد. این دانشگاه در زمینه علوم تربیتی نیز گام هایی را برای داشتن رشته هایی که سبک های اسلامی و قرانی را پیاده کند، برداشته است.

صالحی با بیان اینکه رشته های مددکاری که در حوزه مشاوره و روانشناسی قرار می گیرند، دارای گرایش های اورژانس اجتماعی، مددکاری خانواده و مددکاری اجتماعی هستند، ادامه داد: دو ترم است که رشته خبرنگاری به مجموعه رشته های این مرکز اضافه شده که بیشتر مورد نیاز اصحاب رسانه است تا بتوانند به صورت تخصصی آموزش های لازم در این حوزه را فراگیرند.

وی بیان کرد: یکی از خصوصیات رشته های مراکز آموزش علمی کاربردی این است که نیازی نیست دانشجویان منتظر بمانند تا در دستگاه های دولتی شاغل شوند بلکه هر یک می توانند در حوزه تخصصی خود، با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و بهزیستی استان البرز صاحب مؤسسات قرآنی، کانون های فرهنگی و مهدهای کودک فرهنگی اسلامی شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج از اضافه شدن 10 رشته جدید به مجموعه رشته های این مرکز در سال جاری خبر داد و افزود: از جمله این رشته ها می توان به تربیت مربی مهد کودک، اصلاح و تربیت و امور همایش ها و جشنواره ها اشاره کرد. همچنین از مهر ماه، برای نخستین بار، رشته حقوق در حوزه کارگزاری خدمات عمومی در این مرکز دانشجو می پذیرد.

صالحی گفت: این دانشگاه به همت دانشجویان ساعی و فعال، اساتید مجرب و پرسنل متخصص، موفق شد در سال 1401، عنوان مرکز علمی کاربردی قرآنی نمونه کشوری را در جشنواره قرآن و عترت کسب کند؛ این موضوع هم افتخاری برای استان البرز و دانشگاه های قرآنی است و هم موجب دلگرمی برای افرادی می شود که قصد ادامه تحصیل در زمینه قرآنی و فرهنگی در مراکز معتبر را دارند.  

وی با اشاره به وجود 23 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و حضور حدود 540 دانشجوی فعال در این مرکز و با بیان اینکه از سال 98 تاکنون، 350 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی در مهر ماه، به هیچ عنوان افزایش شهریه نخواهد داشت و دانشجویان جدیدالورود طبق تعرفه سال 1400 تحصیل خود را آغاز می کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در رشته های قرآنی این مرکز اقدام به تحصیل کنند، از 10 درصد تخفیف شهریه بهره مند خواهند شد. وام های دانشجویی نیز در نظر گرفته شده که دانشجویان می توانند برای پرداخت 70 درصد شهریه از این تسهیلات استفاده کنند؛ بازپرداخت اقساط این وام ها پس از فارغ التحصیلی و با مبالغ بسیار کم آغاز می شود.

صالحی اضافه کرد: در صورتی که دانشجویی قصد استفاده از این وام ها را نداشته باشد، می تواند از امکان تقسیط شهریه بهره مند شود تا هیچ فردی به دلیل عدم تمکن مالی از تحصیل باز نماند. این مرکز تا روز جمعه چهارم شهریور برای ورودی جدید دانشجو می پذیرد؛ علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به سایت سنجش مراجعه یا در فضای مجازی به شماره 09212819768 پیام دهند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار