سردار زهرایی خبرداد؛

آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم در طرح آبرسانی بسیج

مسئول سازمان بسیج سازندگی بیان اینکه برای طرح آبرسانی در روستا‌های محروم امسال ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، گفت: تعداد روستا‌ها با متمم می‌تواند تا ۱۰ هزار روستا افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۹۴۵۳۳۲۰
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم در طرح آبرسانی بسیج

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردارمحمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در چهارمحال و بختیاری  با اشاره به ورود سازمان بسیج به طرح آبرسانی در روستا‌های کشور، اظهار کرد: قبل از آغاز کار روستا‌های فاقد منبع آب شرب پایدار و دارای تنش آبی نزدیک به ۸۰۰۰ روستا اعلام شد، اما اکنون پس از بررسی این عدد به ۱۸ هزار روستا رسیده است.

وی افزود: مقرر شد در گام اول آبرسانی به ۷۱۳۸ روستا در دستور کار قرار بگیرد و از بسیج سازندگی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای استان‌های کشور تعیین و استان‌ها تقسیم شدند.

زهرایی با بیان اینکه برای طرح آبرسانی در روستا‌های محروم سال گذشته ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی اختصاص پیدا کرده است، یادآور شد: امسال نیز ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح تخصیص یافت، تعداد روستا‌ها با متمم می‌تواند تا ۱۰ هزار روستا افزایش پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه ۹۲ میلیون هکتار در کشور نیازمند عملیات آبخیزداری است، توضیح داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۱ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شده است، برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور نیازمند ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نهضت احیای ۱۰۰۰ واحد صنعتی خرد، کوچک و متوسط به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده است، در گذشته عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی راکد در دستور کار قرار داشت، اکنون احیای این واحد‌ها نیز به این سازمان واگذار شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار