خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نطنز:

تحقق محلات اسلامی با محوریت محلات و با تمرکز بر مساجد محله از رویکرد اصلی سپاه است

فرمانده سپاه ناحیه نطنز، به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: بسیج از خادمان انقلاب در مساجد است. نیت همه بسیجیان خدمت به مردم، انقلاب و نظام می باشد. اگر مسجد نباشد، بسیج بی معناست. سنگر اصلی بسیج مسجد است.
کد خبر: ۹۴۵۳۰۳۲
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

به گزار ش خبرگزاری بسیج از نطنز ، سرهنگ پاسدار علیرضا شبانی‌زاده  در این همایش با بیان اینکه همزمان با به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها در سال ۱۳۴۸ اعضای سازمان کنفرانس اسلامی این روز را به عنوان روز جهانی مساجد شناختند و هر ساله در کشورهای اسلامی ویژه برنامه های مختلفی با محوریت مساجد برگزار می شود، گفت: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان بوده و در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) قرار می‌گیرد و از جایگاهی والا برخوردار است.

شبانی زاده  افزود: مسجد از ابتدای اسلام به عنوان پایگاهی برای حل مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی مسلمانان و حتی پایگاهی برای دفاع از حریم اسلام و اهل بیت (ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها دشمن مسلمان ها هستند، ادامه داد: هدفشان از بین بردن نام اسلام، مساجد و یاد خدا می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه نطنز بیان کرد: امروز مساجد که پایگاه های اصلی انتشار معارف ناب است یکی از اهداف دشمنان ما قرارگرفته، که از راه های مختلف می خواهند نفوذ کنند، چون انقلاب اسلامی نشان داده که مسجد غیر از مسائل عبادی و فردی میتواند کارکرد های مختلف داشته باشد.

وی افزود: مسجد در زمان پیامبر اسلام(ص) مرکز حکومت، تصمیم گیری، یاد خدا، عبادت، حل مسائل نظامی، قضایی، حل کردن مسائل مردم و پناه دادن به بی پناهان بود.

شبانی زاده  با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد شروع و احیا شد، به پیروزی رسید و مستقر شد، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس و زمان جنگ تحمیلی مساجد هم محل اعزام و سازماندهی بودند و هم محل دفاع.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد، تاکید کرد: تبیین مطالبات و نیازهای مساجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در جامعه و زندگی مردم، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود برنامه‌های فرهنگی مساجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان مساجد می تواند در روز جهانی مسجد مورد توجه واقع شود.

وی در پایان اظهار کرد: طرح های اعتلای بسیج در بستر مسجد  و براساس نقش آفرینی مردم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده و تحقق محلات اسلامی با محوریت محلات و با تمرکز بر مساجد محله از رویکرد اصلی سپاه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار