امام جمعه بخش مرکزی یزد:

دستگاه‌های مختلف تا پایان رفع مشکلات سیل‌زده‌ها، کنار آن‌ها باشند

آیت‌الله مدرسی گفت: تا پایان حل مشکلات مردم باید دستگاه و نهادهای مرتبط همراه پیگیر موضوعات مردم ناشی از جریان سیل اخیر باشند.
کد خبر: ۹۴۵۲۲۶۹
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: بین 300 تا 600 هزار سقط جنین در سال در کشور ما به صورت غیرقانونی صورت می گیرد که بخشی از آن مربوط به استان یزد است و این موضوع قتل نفس است و به فتوای مراجع علاوه بر اینکه دیه آن باید پرداخت شود کفاره قتل عمد را هم باید بپردازند.

وی با اشاره به سالرزو کودتای 28 مرداد افزود: کودتای 28 مردادماه که توسط آمریکایی ها انجام گرفت یک درس خوبی را به ما می دهد و آن اینکه نظام سلطه هر کجا منافع خود را در خطر ببیند رای مردم و نظر مردم؛ روشنفکران وعالمان دینی برایش هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اضافه کرد: آمریکای 28 مرداد همان آمریکای امروز است و مستکبران همان نیت و عملی که در گذشته داشته اند امروز نیز نیز دارند و هیچ تغییری نکرده است و پای منافع که در میان باشد تمام حقوق انسانی را زیر پا می گذارند برای اینکه بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

مدرسی ادامه داد: خون شهدای والا مقامی چون شهید سلیمانی را بر زمین می ریزند برای اینکه به اهداف و قدرت طلبی پلید خود دست پیدا کنند و تاریخ به ما نشان داده این متسکبرین اصلاح شدنی نبوده‌اند و آنچه می تواند استقلال و آزادی مردم ایران را تضمین کند تبدیل ایران اسلامی، به ایرانی قوی است.

وی اظهار داشت: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نکته اصلی این است که باید احساس مسئولیت در انسان ها ایجاد شود و جامعه از پلیدی پاک شود و اگر جامعه ای با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر رشد پیدا کند دیگر واژه به تو چه و به من چه معنایی ندارد و این واژه ها زمانی معنا پیدا می کند که انسان در غرب باشد و ببیند انسانی دارد در حالت مرگ دست و پا میزند و به فریادش نمی رسند و این حالت مورد پذیرش در دین مبین اسلام نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: برای اینکه منکر در جامعه نباشد باید بستر معروف در جامعه گسترده شود و خوب اگر بخواهیم پوشش و حجاب اسلامی را کاملا ملاحضه کنیم باید حتما آموزش، پوشاک مناسب و باقیمت خوب به وفور با انواع و اقسام در اختیار جامعه قرار دهیم، در پوشاک بانوان و آقایان نیز نیازمند تولیدات مناسب با همه مولفه های بازارشناسی و توجه به سبک پوشش اسلامی هستیم.

مدرسی تأکید کرد: در موضوع سیل زدگان نباید گذشت زمان از این حادثه باعث برخی غفلت ها شود تا پایان حل مشکلات مردم باید دستگاه و نهادهای مرتبط همراه پیگیر موضوعات مردم ناشی از جریان سیل اخیر باشند و تلاش های مسئولان و گروه های جهادی نیز در این زمینه که تاکنون صورت گرفته است قابل تقدیر است.

وی با اشاره به برخی خدمات دولت در عرصه بهداشت و درمان یادآور شد: قریب به 366 قلم دارو تحت پوشش بیمه نبوده‌اند که الان تحت پوشش قرار گرفته اند و 119 قلم از داروهای خارج نسخه نیز به زودی طبق گفته مسئولان امر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: قریب نزدیک 6 میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در طی سه ماه گذشته به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و 5 هزار میلیارد تومان جهت تامین بخشی از هزینه های دارو و درمان برای کسانی که بیماری های صعب العلاج دارند در نظر گرفته شده است.

مدرسی تصریح کرد: این اقدامات قابل تقدیر است اما نظارت بر موضوعات مرتبط با دارو و درمان هم چنان باید ادامه داشته باشد و برخی مشکلات نشان می دهد که یا نظارت ها تام نیست و یا مقطعی و ضعیف است و باید خدمات وبرنامه هایی که در نظر گرفته می شود را در مسیر اجرا نیز مورد نظارت قوی قرار دهند تا خدمات در مسیر درست خود قرار گرفته و برای جامعه اثرگذار و مفید باشد.

ارسال نظرات