رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

مهمترین برنامه‌ سازمان بسیج اساتید طرح کمک به حکمرانی اسلامی است

محمدرضا مردانی: به برکت خون شهدا، فرصت بی‌نظیری در پیچ تاریخی انقلاب اسلامی  برای خدمت به جامعه اسلامی فراهم آمده است که باید قدردان  و شکرگزار آن بود .
کد خبر: ۹۴۵۱۹۸۰
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست هم اندیشی مسئولین کانون‌ها ومعاونین سازمان  بسیج اساتید استان قزوین  با حضور محمد رضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشورروز چهارشنبه 26 مرداد ماه  در سالن شهید چمران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست محمدرضا مردانی با بیان  تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین و گرامیداشت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی  و یاد وخاطره سید آزادگان مرحوم علی اکبر ابوترابی، گفت: شهر قزوین جلودار در فعالیت های جهادی و انقلابی است ودر هشت سال دفاع مقدس بیشترین تعداد رزمنده و پشتیبانی را به خطوط مقدم جبهه داشت .  

مردانی تصریح کرد : به برکت خون شهدا، فرصت بی‌نظیری در پیچ تاریخی انقلاب اسلامی  برای خدمت به جامعه اسلامی فراهم آمده است که باید قدردان  و شکرگزار آن بود .

وی اظهار داشت: همه دشمنان اسلام از همه جهت فشار می آوردند تا کار انقلاب ما را تمام کنند که به عنایت پروردگار و به دست فرماندهان جنگ نرم این جنگ ترکیبی توطئه‌ها خنثی می شود . زیرا در این جنگ شناختی ، راهکار دفع ان جهاد تبیین است  ، جهاد تبیین کار استاد ، کار فرهیختگان ونخبگان جامعه است .

رئیس سازمان بسیج کشوردر ادامه افزود: جهاد تبیین هم فردی و هم تشکیلاتی و سازمان یافته است؛ طبیعتا کار تشکیلاتی آثار بیشتری دارد، بیان واقعیت در خنثی سازی توطئه دشمن در جهاد تبیین به عنوان فریضه فردی و تشکیلاتی باید در دستور کار اساتید بسیجی قرار گیرد و این سخت‌تر از جنگ سخت از باب " وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ " است همان امر به معروف ونهی از منکر که واجب دین ماست .

 محمدرضا مردانی هماهنگی بسیج اساتید با سایر اقشار بسیج بخصوص ، بسیج دانشجویی و کارکنان را اثر گذار دانست وبیان داشت: هماهنگی  با بسیج طلاب، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی در کاهش هزینه‌ها و کارآمدی تشکیلاتی تاثیر زیادی دارد. در انجام این رسالت نام مهم نیست چنانکه مقام معظم رهبری در وصف شهید چمران  الگوی استاد بسیجی فرمودند : وی اهل نام ونان نبود .

وی سه  اولویت محوری سازمان  بسیج اساتید را طرح تعالی سازمانی بسیج اساتید، کمک به تحول و تعالی آموزش عالی  و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مطرح کرد و افزود: بر مبنای سند اعتلای راهبردی ۱۰ ساله بسیج و آیین نامه اجرایی و سایر اسناد بالادستی  و فرامین رهبر معظم انقلاب، ۱۲ ماموریت برای اقشار بسیج تعریف شده است و برنامه‌های بسیج بر اساس این وظایف پیش بینی و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج کشور برگزاری جشنواره شهید چمران را برنامه‌ای محوری و عملیاتی برای ورود به عرصه علم و فناوری دانست..

این استاد دانشگاه  در ادامه محوری‌ترین اولویت بسیج اساتید را کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی از طریق ایجاد اندیشکده‌های راهبردی برای شناسایی مسائل کشور و ارائه راه حل و تشکیل گروه‌های رصدگر و کمک به نظام حکمرانی برای انجام وظایف  دانسته و افزود: ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بسیار بزرگی است و استادان در حوزه‌های تخصصی و مهارتی خود و نیز در حوزه عمومی نقش آفرین هستند .

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور رصد و تحلیل جریان های فکری در سطح جامعه بویژه در دانشگاه‌ها و کمک علمی و عملی اساتید بسیجی به نظام حکمرانی به منظور سازندگی ، محرومیت زدایی و ابادانی کشور در راستای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت را از وظایف بسیج اساتید دانست و گفت: مهمترین برنامه‌های سازمان بسیج اساتید طرح کمک به حکمرانی اسلامی است.  

گفتنی است در این مراسم از زحمات مهدی مهدیخانی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه بین المللی  امام خمینی ( ره ) تقدیر شد و حسن  پور رضی  به عنوان  مسئول جدید کانون بسیج اساتید دانشگاه امام خمینی( ره) معرفی شد.  همچنین حمید رضا مشهدی به سمت معاون پژوهشی وفناوری، امرالله حسینی به سمت معاون طرح و برنامه ریزی و مهدی نوریان به سمت معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید استان قزوین معرفی شدند.

گفتنی‌ست، در این نشست صمیمانه مسئولین کانون‌ها ومعاونین سازمان بسیج اساتید نقطه نظرات و برخی انتظارات خود را با مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج قزوین
ارسال نظرات
آخرین اخبار