مدیر گروه رشته علوم قرآنی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت:

محرم، بهترین فرصت برای تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی است

مدیر گروه رشته علوم قرآنی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج، ماه محرم را فرصتی مناسب برای تبیین شاخصه های بارز انقلاب اسلامی دانست و جذب جوانان به ارزش ها و شعائر دینی دانست.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۶۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

امید سبزعلی، مدیر گروه رشته علوم قرآنی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج، در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از کرج، ماه محرم را فرصتی مناسب برای تبیین شاخصه های بارز انقلاب اسلامی دانست و گفت: منابر و خطبا می توانند نقش مهمی در تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی و جذب جوانان به ارزش ها و شعائر دینی ایفا کنند.

محرم، بهترین فرصت برای تبیین شاخصه های انقلاب اسلامی است

به گفته وی، مقاومت و ایستادگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جنگ نابرابر لشکر تا بن دندان مسلح یزید بن معایه، حاکی از عدالت محوری و تلاش این امام برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مدیر گروه رشته علوم قرآنی دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت کرج تصریح کرد: صرفا عزاداری برای این امام عزیز کافی نیست بلکه تبیین این قیام و جانفشانی اصحاب امام حسین (ع) و مقاومت آن ها در برابر لشکر یزید در دفاع از عزیز فاطمه زهرا (س نیز ضرورت دارد. شاخصه های اخلاقی زهیر، حبیب بن مظاهر، بریر و وهب و سایر اصحاب امام حسین (ع) می تواند الگوی نسل جوان جامعه باشد.

سبزعلی با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده غرب، اقدام فرهنگی اصولی و اثرگذار در جامعه کنونی را مهم و اثرگذار خاطرنشان کرد و ادامه داد: اینکه عده ای معیشت مردم را بهانه عدم توجه به مسائل فرهنگی دینی می دانند سخت در اشتباه هستند چراکه اصلاح ساختار فرهنگی با راهکار اصولی زمینه ساز رفع مشکلات اقتصادی است.

وی بیان کرد: جوانان ایران نخبه هستند و نیاز به توجه دارند. آن ها دین خود را دوست دارند اما باید مسأله اشتغال و مسکن آن ها حل شود. ازدواج می تواند به میزان زیاد از آسیب های اجتماعی در جامعه بکاهد. همان گونه که در حوزه نظامی جزو کشور های برتر منطقه و دنیا هستیم، قطعا با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری و اقدامات مؤثر می توان گره از مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم باز کرد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار