خبرهای داغ:

امیدآفرینی در جامعه وظیفه علما و روحانیون/رعایت مسائل بهداشتی در مجالس حسینی

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه امیدآفرینی در جامعه وظیفه علما و روحانیون است، گفت: رعایت مسائل بهداشتی در مجالس حسینی مورد تاکید است و باید قانون رعایت شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۹۰
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در مجمع علما و روحانیون شهرستان شاهرود در آستانه ماه محرم در مسجد مدرسه قلعه این شهر که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه در آستانه محرم هستیم و تبلیغ محرم جایگاه مهمی دارد و درس‌های فراوانی این دوماه دارد، افزود: دو سال از کرونا آسیب دیدیم و به پیروری از رهبری هر زمان بر تعطیلی مجالس تاکید شود ما مطیع هستیم.
او با بیان اینکه مجالس محرم مهم‌تر از نماز جمعه نیست، گفت: پنج نوبت نماز جمعه را تعطیل و با همراهی شما جماعت نیز تعطیل شد و ما باید به قانوم احترام بزاریم و در عین حال تعظیم شعائر شود و محرم فرصتی است که باید به بهترین نحو ممکن باید استفاده کرد.
امام جمعه شاهرود به موضوع وقف به عنوان سرمایه گذاری جاری اشاره کرد و خواستار توجه به وقف برای حوزه‌های علمیه شد.
او نحوه جذب و پذیرش حوزه را کافی ندانست و بر توقع برای شناسایی استعداد‌های برتری که ویژگی‌های حوزی و طلبگی دارند توسط روحانیون تاکید کرد.
امینی با بیان اینکه کشور دچار مشکلات اقتصادی است، گفت:، اما امیدافرینی باوجود همه مشکلات مهم است و باید واقعیت‌ها و پیشرفت‌ها و دستاورد‌های انقلاب را برای مردم تبیین کرد و مصالح کشور و انقلاب را به مردم رساند.
امام جمعه شاهرود یا تاکید بر اینکه با نماینده در خصوص مصالح مردم مشورت میکنیم و هیچ اختلافی نداریم، افزود: برای مصالح دین و انقلاب با هم همکاری داریم و توهم پراکنی نشود که اختلافات بار منفی در جامعه دارد و هیچ اختلافی نیست و مشورت هست و دعا کنید مسئولین در دوران خدمت موفق باشند.
در این نشست علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجلس و حوزه انتخابیه پرداخت و احمدی اولین فرمانده تیپ ۱۲ قائم استان سمنان نیز به بیان خاطراتی از عملیات مرصاد و رشادت‌های رزمندگان استان پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها