مسئول سازمان بسیج جامعه مهندسین کشاورزی در یاسوج عنوان کرد:

جهش تولید در ۲۶ محصول راهبردی و استراتژیک به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور

جهانسوز گفت: با زیر پوشش قرار دادن ۲۶ محصول کشاورزی راهبردی و استراتژیک از جمله گندم، برنج، جو، ذرت و کلزا در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید این محصولات خواهیم بود.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۰۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، محمد رضا جهانسوز گفت: بیش از 10 میلیون هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور زیر نظر مهندسین بسیجی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور نظارت و مدیریت علمی می شوند.
رئیس سازمان بسیج جامعه مهندسین کشاورزی کشور گفت: این فعالیت جهادی در راستای منویات مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن جهش تولید در قالب طرح بسیج همگام باکشاورز با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی سالم در حال اجراست.

جهانسوز در نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان و مسئولان کانونهای بسیج جامعه کشاورزی شهرستانها با مدیران بخش کشاورزی استان در یاسوج گفت: در اجرای این طرح که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و در راستای علمی سازی کشاورزی در سطوح وسیع کشور در حال اجراست بیش از 10 هزار مهندس کشاورزی در گرایشهای مختلف و 2 هزار نفر در زمینه های دامپزشکی و رشته های مرتبط با دامپروری فعالیت می کنند.
عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه های کشاورزی کشور (تهران) گفت:تالیف و تدوین 31 عنوان کتاب راهنمای تولید محصولات کشاورزی با همکاری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور از مهمترین فعالیتهای علمی و پژوهشی این سارمان است که با زیر پوشش قرار دادن 26 محصول کشاورزی راهبردی و استراتژیک از جمله گندم، برنج، جو، ذرت، کلزا و.... در سالهای آینده شاهد افزایش تولید این محصولات باشیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح استان هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10 اردوی جهادی و برگزاری بیش از ۱۰۰ دوره و کارگاه آموزشی زراعی، باغی و دامی توسط سازمان بسیج جامعه کشاورزی و کانونهای تخصصی این این سازمان در مناطق روستایی و عشایری دور افتاده با همکاری جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان برگزار و بیش از ۹۶ هزار راس دام سبک و سنگین و 30 هزار قطعه طیور واکسینه شدند.
سرگرد پاسدار ستار غلامی گنجه افزود: گندزدایی و سمپاشی طویله ها ،برگزاری کلاسهای آموزشی تخصصی زراعی و باغبانی و دامپروری در راستای طرح ملی بسیج همگام باکشاورز ، توزیع بسته های معیشتی بین خانواده های کم بضاعت روستایی و عشایری باهمکاری خیرین و تعمیرات لوازم خانگی وبرقی و عمرانی باهمکاری برخی دیگر از گروه های جهادی از مهمترین خدمات انجام شده در 4 ماهه گذشته بوده است.

جهش تولید در ۲۶ محصول راهبردی و استراتژیک به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشورجهش تولید در ۲۶ محصول راهبردی و استراتژیک به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشورجهش تولید در ۲۶ محصول راهبردی و استراتژیک به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشورجهش تولید در ۲۶ محصول راهبردی و استراتژیک به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشورجهش تولید در ۲۶ محصول راهبردی و استراتژیک به همت سازمان بسیج جامعه کشاورزی کشور

 

ارسال نظرات