مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

۱۸۰۰ هيئت مذهبی در ایام محرم در استان فعالیت می کنند

عباسی گفت: در دهه محرم امسال؛ ۱۸۰۰ هیئت مذهبی در سطح مساجد،حسینیه ها و اماکن عمومی فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۳۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت الاسلام مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در دهه محرم امسال؛ ۱۸۰۰ هیئت مذهبی در سطح مساجد،حسینیه ها و اماکن عمومی فعالیت خواهند کرد گفت: امسال هم طبق سنوات گذشته پیش از آغاز ماه محرم، برگزاریِ نشست‌هایی در سطح شهرستان ها از طرف سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی برنامه ریزی شده و در اوایل مرداد ماه همایش مدیران هیئات مذهبی،مبلغان و مداحان به صورت گسترده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در  سه شهرستان خنداب،کمیجان و شازند، اظهار داشت: همایش مذکور فردا در شهرستان ساوه نیز با حضور هیئت های مذهبی، مبلغان،مدیران و مداحان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش در سایر شهرستانهای استان برگزار خواهد شد،افزود: در کنار نشست های توجیهی برای ماه محرم، بخش حمایت از هیئت های مذهبی جهت نذورات را نیز خواهیم داشت که در این راستا هماهنگی‌های لازم با جهاد کشاورزی انجام و اقلام مورد نیاز از جمله برنج و شکر،تأمین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،خاطرنشان ساخت: ان‌شاءالله با اطلاع رسانی هایی که صورت خواهد گرفت، هیئت های مذهبی از سهمیه مصوب بهره‌مند می‌شوند تا بتوانند امسال هم در بحث نذورات که عمده ی آن کمک های مردمی می باشد، حمایت لازم از سوی حاکمیت نیز صورت گیرد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به حضور مبلغان از حوزه علمیه قم در استان،اظهار داشت: انشاالله در ماه محرم،علاوه بر مبلغانِ فعال در سطح استان،مبلغانی از قم به بیان معارف مکتب اهل بیت(ع)خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد:امسال مانند سال گذشته برخی از هیئت‌های مذهبی در برخی مناطق با همکاری های صورت گرفته در مدارس،پارکها و فضاهای عمومی اقدام به برپایی موکب خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در منطقه گردشگری گردو اراک نیز یکی از  هیئت‌های مذهبی ،موکب برپا می کند و در دهه محرم برنامه هایی خواهد داشت.

عباسی در پایان از برگزاریِ ویژه برنامه ی  هیئت دانشگاهیان در دهه محرم خبر داد و گفت:خوشبختانه این هيئت به همت اساتید دانشگاه همچنین فعالان فرهنگی و دانشجویی شکل گرفته و در حال حاضر فعال شده و در دهه محرم هم ویژه‌برنامه‌هایی خواهد داشت.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار