خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

نمازجمعه تجلی اراده الهی در جامعه و نهاد رحمانی و استحکام بخش نظام

شاب امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نمازجمعه تجلی اراده الهی در جامعه است گفت: نمازجمعه نهاد رحمانی و نقش وحدت بخشی و استحکام نظام را بر عهده دارد
کد خبر: ۹۴۴۶۹۷۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵

نمازجمعه تجلی اراده الهی در جامعه و نهاد رحمانی و استحکام بخش نظامبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست خبری سالگرد اولین اقامه نمازجمعه به فرمان امام راحل به اقامه آیت الله طالقانی در ۵ مرداد ماه سال ۱۳۵۸، با تاکید بر اینکه رابطه بین امامت و امت از زبان رسانه باید بیان و اطلاع رسانی شود، به شهادت ۴۰ تن از شاهرود در عملیات مرصاد و سالگرد شهادت حاج کریم حیدریان در ۱۷ مرداد اشاره و آیه ۹ سوره جمعه به نمازجمعه توجه دارد، افزود: وقتی ندای جمعه می‌شود معمولی به نمازجمعه نیایید و موانع را بردارید و اگر این را بدانید برای شما بهتر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه توحید، امامت، جهاد و نمازجمعه از مواردی است که خداوند در قرآن تاکید فرموده اگر بدانید برای شما بهتر است، گفت: در خطبه دوم نمازجمعه مصالح مردم گفته می‌شود و این دو خطبه به منزله دو رکعت است و باید به این موضوع توجه شود.
او به حدیث امام رضا علیه السلام در مورد نمازجمعه اشاره کرد و افزود: جمعه مشهد عام است و امام باید موعظه کند و مردم را ترغیب به بندگی و از معصیت باز بدارد و مصالح دینی و دنیوی را به مردم اطلاع دهد.
امینی با تاکید بر اینکه مطالبه گری در نمازجمعه اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: دین آمده دنیا و آخرت را آباد کند و عمران و آبادانی و توسعه و پیشرفت را همراه دارد چ امام جمعه باید هشدار و انزار دهد.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: نمازجمعه تجلی اراده الهی در مسائل اجتماعی مردم، وحدت، بصیرت، روشنگری، مصالح و منافع مردم است.
او ادامه داد: نمازجمعه مخصوص شهرستان نیست و مصالح و منافع همه مردم بیان و به عنوان یک منظومه است که همه باید دیده شوند.
امینی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام، اضافه کرد: روز جمعه از روی ایمان و روی حساب عمل را از نو بگیرد، محبت امیرالمومنین علیه السلام، کمک به نیازمندان، حج خانه خدا، زیارت امام حسین، روزه ماه شعبان، خانواده داری، توبه و ترک گناه در شب جمعه و ذکر صلوات در روز جمعه و نمازجمعه سبب عمل نو انسان می‌شود.
نمازجمعه تجلی اراده الهی در جامعه و نهاد رحمانی و استحکام بخش نظاماو گفت: بعد از انقلاب نهاد‌هایی مثل سپاه و کمیته امداد و... تشکیل شد که به فرموده رهبر انقلاب، نمازجمعه هم نهاد رحمانی و شبکه امامت جمعه است.
رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود اضافه کرد: سه ویژگی نهاد‌های انقلاب، مردمی، جهادی عمل کردن و انقلابی بودن است و هر کدام در حیطه خاصی عمل می‌کنند.
او ادامه داد: نهاد رحمانی امامت جمعه که رهبری انقلاب فرمودند، ویژگی منحصر به فرد این نهاد است و نمازجمعه مظهر رحمانیت دین است و تحت نظر رهبری نهاد امامت جمعه هدایت می‌شود و گستره چتر نهاد امامت جمعه باید رحمانی روی همه مردم باز باشد و به توصیه رهبری انقلاب امام جمعه و نهاد امامت جمعه باید از هر جناح بندی پرهیز کنداین
امینی با اشاره به اینکه نمازجمعه در عصر حاضر احیاگرش امام راحل و ثمره خون شهیدان و مورد تاکید رهبر انقلاب تاکید است، گفت:نمازجمعه نقش وحدت بخشی و استحکام نظام و نقد منصفانه دارد.
او با بیان اینکه در کرونا مسائل بهداشتی را کاملا رعایت کردیم، و حتی نمازجمعه را تعطیل کردیم، افزود:مطالبه مردم را باید با صراحت در نمازجمعه گفت، اما از نام بردن اسامی پرهیز نمود

ارسال نظرات
پر بیننده ها