برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در نیروی انتظامی آذربایجان غربی

بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان وظیفه، پایور انتظامی، مرزبانی، یگان ویژه و خانواده کارکنان در مجتمع امام علی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۲۰
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام حامد زکی رییس عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از روند برگزاری این رویداد فرهنگی، برگزاری این گونه مسابقات را موجب نهادینه‌سازی شعائر دینی  و مذهبی همچنین ترویج فرهنگ قرآنی دانست.

وی با بیان اینکه، بهره‌برداری از مفاهیم و علوم قرآنی در روش زندگی و تربیت فرزندان از مهم‌ترین آموزه های دین مبین اسلام است، ادامه داد: قرآن کتاب جامعی است که برای همگان در همه عصرها و قرن ها نازل شده، اختصاص به قشر خاص و زمان خاصی ندارد و هرکس به اندازه معرفت خود می‌تواند از آن سیراب شود.

زکی با اشاره به اینکه در دوره کنونی که علاوه بر محیط مدرسه و والدین؛ شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی در تعلیم و تربیت نسل جدید تاثیرگذار هستند، پس باید به تربیت قرآنی بیشتر بها داد، افزود: نباید بگذاریم قرآن هم‌چنان مهجور بماند.

رییس عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بدون‌تردید عصر ما عصر بازگشت به قرآن و توسل به اهل بیت (ع) است، از این راه می‌توانیم توشه‌ای برگیریم و به سرای باقی با سربلندی وارد شویم.

وی بر لزوم نصب‌العین قرار دادن قرآن و سیره اهل بیت (ع) در همه مراحل زندگی تاکید کرد و بیان داشت: همه انسان ها به خصوص جوانان که فصل نشاط عمر خود را می‌گذرانند، باید با قرآن انس بیشتری داشته باشند، تا برکات مادی و معنوی آن را با چشم سر و چشم دل دریابند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار