تلاش برای رفع موانع تولید در یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی استان کردستان

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان کردستان با تاکید بر اینکه این سازمان از هیچ تلاشی جهت رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی و معدنی دریغ نمی کند، افزود: با پیگیری های صورت گرفته حال بعد از چندین سال تعطیلی واحد تولیدی بستنی عسل، مشکلات و موانع آن در حال بررسی و رفع است.
کد خبر: ۹۴۴۶۸۲۳
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت المقدس استان کردستان با تاکید بر اینکه این سازمان از هیچ تلاشی جهت رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی و معدنی دریغ نمی کند، افزود: با پیگیری های صورت گرفته حال بعد از چندین سال تعطیلی واحد تولیدی بستنی عسل، مشکلات وموانع آن در حال بررسی و رفع است.

استاندار کردستان به همراه مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان کردستان ، فرماندار سنندج و برخی از مسئولان اقتصادی استان و مدیران بانک‌های سپه و کشاورزی از واحد تولیدی بستنی عسل بازدید و نشستی برای حل مشکلات آن به منظور دریافت تسهیلات در گردش تشکیل دادند.

زنجیره تولیدی بارین از سال ۱۳۹۸ کاملا تعطیل شده است و اکنون به دلیل وجود بدهی بانکی امکان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ندارد.

اسماعیل زارعی کوشا  استاندار کردستان گفت: بانک سپه آمادگی تعیین تکلیف بدهی تسهیلات این مجموعه تولیدی و آزاد کردن بخشی از دارایی‌های آن را دارد که این امکان را فراهم می‌کند این مجموعه تولیدی برای آغاز به کار مجدد، بتواند تسهیلات جدید دریافت کند.

سرهنگ مهدی مه تابانی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه بی‌تردید تولید نقش مهم و تأثیرگذاری در اقتصاد هر منطقه‌ای دارد، افزود: در همین راستا توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید است چراکه تولید عامل اصلی ایجاد استحکام در اقتصاد و محور توسعه و ایجاد اشتغال و سطح کیفی و کمی زندگی مردمان آن منطقه است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولین در حوزه صنعت استان عنوان کرد: مشکل و موانع تولید برخی از واحدهای صنعتی استان باوجود کسب چندین مجوز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اما همچنان لاینحل مانده که چرایی این موضوع جای بسی تأمل دارد که باید واکاوی گردد.

مه تابانی اظهار داشت: باید تمهیدات لازم از سوی مسئولین ارشد که حاصل دولت انقلابی، مردمی و جوان می باشد اندیشیده شود تا مانع بر سر راه تولید در این واحد تولیدی مرتفع گردد و سپاه بیت المقدس استان کردستان در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

مدیر عامل زنجیره تولیدی بارین هم گفت: بر اساس کارشناسی دادگستری ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه واحد تولیدی بستنی عسل است که می‌توان از آن به عنوان پشتوانه دریافت تسهیلات استفاده کرد.

جمال ساعدی افزود: ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای واحد تولیدی بستنی عسل دریافت شده که ۱۱ میلیارد آن را پرداخت کردیم، اما مابقی آن تبدیل به ۵۰ میلیارد تومان شده است.

ساعدی ادامه داد: ۱۷۵ نفر با تعطیلی واحد تولیدی بستنی عسل بیکار شده‌اند، اما پتانسیل ایجاد ۵۰۰ شغل جدید را به صورت مستقیم را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار