۳۹ واحد تولیدی راکد در سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۹ واحد تولیدی غیر فعال استان در بازه زمانی سه ماهه امسال‌ با ایجاد اشتغال برای ۲۱۶ نفر به چرخه تولید بازگشته و فعال شدند.
کد خبر: ۹۴۴۶۶۶۳
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: برای تولید شناور ها چه شناور گردشگری چه مسافری یا صادراتی هیچ منعی برای کسی نداریم و تنها مورد استثنا لنج های صیادی است که باید مراحل لازم طی شود.

وی افزود: موضوع سوخت در سیستان و بلوچستان یک امر پیچیده و حساس بوده و لذا تصمیم گیری درباره آن نیاز به هماهنگی همه دستگاه های اجرایی استان دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی ابلاغیه از سوی معاونت علمی ریاست جمهور فعالیت شرکت های دانش بنیان در اماکن مسکونی بلا مانع است.

وی با اشاره به نیاز به سوخت واحدهای صنعتی در استان افزود: اگر گاز و کارخانجات صنعتی مانند قیر و آجر تامین شود دیگر نیازی به سوخت برای تامین نیاز این واحد ها نیست.

مدرس خیابانی ادامه داد: دستگاه های مرتبط با بخش تولید در نمایشگاه ها حضور داشته باشند چرا که آنچه اهمیت دارد این است که این نمایشگاه صرفاً برای دید و بازدید برگزار نشود و مشکلات واحدهای تولیدی نیز در آن رفع گردد.

این مسئول تاکید کرد: در سفرهای شهرستانی و بازدید های میدانی همواره تیمی از مدیران مرتبط برای حل مشکلات واحدهای تولیدی همراه هستند که می توان آن را تیم احیای واحدهای تولیدی نام نهاد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مرکز خدمات تعمیرگاهی با توجه به ظرفیت و همچنین پهناور بودن استان یکی از ضرورت های این منطقه به شمار می رود که علاوه بر تعمیر خودرو در داخل استان می تواند اشتغال خوبی را برای این خطه به ارمغان بیاورد.

وی افزود: سازمان صنعت معدن تجارت سیستان و بلوچستان رتبه چهارم کشور و رتبه اول استان را در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ به خود اختصاص داده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: براساس برنامه هدف گذاری شده در سال جاری می بایست ۱۶۷ واحد تولیدی غیرفعال احیا شود که در همین ارتباط از طریق مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سه ماهه سال‌جاری ۳۹ واحد تولیدی غیر فعال با ایجاد اشتغال ۲۱۶ نفر فعال شده است.

وی ادامه داد: در بخش جذب اعتبارات به واحدهای تولیدی در مدت سه ماهه امسال اداره کل صمت سیستان و بلوچستان در بین سایر ادارات کل صمت کشور در رتبه چهار کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل صمت خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت حمایت و مانع زدایی از تولید در سطح استان و بر اساس تاکید استاندار درخصوص تغییر ماهیت برگزاری نمایشگاه ها، در نمایشگاه تولید دانش بنیان برگزار شده در ماه گذشته با دعوت از اعضا، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات هشت واحد تولیدی که در این نمایشگاه غرفه داشتند، رفع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار