مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان در گفتگو با «بسیج» مطرح گرد؛

پیشگیری از سقط جنین با اجرای طرح«نفس»

فاطمه کمیلی گفت: در مردادماه سال 1401 چهار مرکز مردمی جهت نجات فرزندان سقط ‏با عنوان طرح نفس در سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود.‏
کد خبر: ۹۴۴۶۴۶۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

فاطمه کمیلی،مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتوگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت:  با اشاره به فرامین رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای مبنی بر افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت، مرکز نفس یا نجات فرزندان سقط به منظور مقابله با سقط جنین فرزندان سالم توسط والدین از مرداد ماه  سال جاری در چهار نقطه از استان راه اندازی می شود.

وی هدف از اجرای این مراکز را پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات بسیج جامعه پزشکی اجرای طرح "ایران جوان بمان" است که با اجرای طرح نفس سعی داریم سقط به حداقل برسد و به افزایش فرزندآوری، باروری و ترغیب به ازدواج کمک کنیم.

کمیلی بیان کرد: روزانه هزار بچه در کشور سقط جنین می شود که تنها ۱۰ درصد درمانی بوده و مابقی به دلایل مختلف فقر فرهنگی، اقتصادی، مشکلات خانواده ها و غیره است.

مدیر سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان ادامه داد: با اجرای این طرح مادران باردار تحت حمایت قرار می گیرند و طی ۹ ماه بارداری بسته های کمک معیشتی دریافت خواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: در این طرح با همکاری متخصصین زنان، ماماها و سایر کادر درمان؛ تمامی افرادی که قصد سقط جنین دارند شناسایی و به مراکز "نفس" در شهرستان های استان معرفی می شوند تا با حمایت های همه جانبه خانواده را در حفظ فرزند یاری کنند و ارائه خدمات در این مرکز به صورت رایگان انجام خواهد شد؛همچنین به مادران باردار مشاوره داده می‌شود تا تصمیم درست بگیرند.

کمیلی تصریح کرد: تحقق هر چه بهتر اهداف این طرح در گروه حمایت خیرین از موضوع افزایش جمعیت می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: مرکز درمانی نفس زاهدان در دانشکده پرستاری مامایی در اولین فرصت افتتاح خواهد شد، مرکز درمانی زابل در بیمارستان امیرالمومنین، مرکز درمانی ایرانشهر در بیمارستان ایران و مرکز در چابهار در مرکز مشاوره مادران سلامت تا یک ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

ارسال نظرات