خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

ایران مقتدر، کلید حل معادلات غرب آسیا/امروز ریل گذاری کشور به سمت پیشرفت انقلاب است

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: ایران دارای مولفه های قدرت است که اثبات شده هیچ معادله ای در غرب آسیا بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۹۴۴۶۲۶۰
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، کارگاه آموزش خبرنگاری خبرگزاری بسیج با حضور اعضای روابط عمومی نواحی و خبرنگاران نواحی در محل سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه تدبیر بیان کرد: قرآن کریم، در آیات متعدد، ما به تدبیر دعوت می کند و هر کجا توفیق یافتیم بخشی از آن در سایه تدبیر بوده که نتایج آن در حوزه فردی و اجتماعی مشهود است.

 

وی با اشاره به مولفه های قدرت یک کشور و چگونگی قدرت یافتن یک ملت گفت: افلاطون در کتاب جمهوریت بیان می کند که سه عامل اصلی، زیرساخت قدرت یک کشور است که شامل انرژی درونی با ریز مولفه های عقاید و باورها، فرهنگ و رسوم و هماهنگی و درک منافع ملی است.

 

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: قانون ممتاز و برجسته و مجریان توانمند و متعهد و قوای مسلحه و نیروهای آموزش دیده از دیگر مولفه های قدرت یک کشور هستند.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: برخی معتقدند یکی از عوامل قدرت یک ملت حجم آن یعنی ملت و اندازه جغرافیایی آن است و هرچه جمعیت بیشتر باشد قدرت آن ملت بیشتر می شود. لذا امروز بحث پیری در کشور و دغدغه مقام معظم رهبری به همین علت است. 

 

وی افزود: معادن زیرزمینی و ظرفیت های طبیعی یک کشور یکی دیگر از مولفه های قدرت آن و سنت ها و هویت های فرهنگی و تاریخی و انسجام مردم از دیگر مولفه های قدرت یک کشور است. 

 

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: انرژی درونی و عقاید و فرهنگ انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است. اگر در حوزه حجاب مشکل داریم به دلیل نقص در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ است چرا که چارچوب های مناسب در این حوزه برای فرهنگ وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: اگر توانستیم در عرض ۴۳ سال انقلاب مقاومت کنیم مهمترین مولفه و دلیل آن فرهنگ شیعی و عاشورایی بوده است. ماه محرم، تمام آلودگی های جامعه را از بین می برد و این ظرفیت بزرگ فرهنگی، فرصتی برای اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه اظهار کرد: ما دارای درون مایه های فرهنگی هستیم و در کنار آن عقاید مردم نیز بر قوت و محتوای این درون مایه ها می افزاید. در همین زمینه رهبر معظم انقلاب فرمودند که از سرمایه مردم برای تولید قدرت استفاده کنید.

 

حجت الاسلام معبودی یادآور شد: باید این ظرفیت بالقوه مردم به ظرفیت بالفعل تبدیل شود چرا که ایران اسلامی، کشور قدرتمندی است و از نظر جغرافیایی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

 

وی با اشاره به قدرت پیش برندگی ایران در منطقه یادآور شد: در حوزه غرب آسیا هیچ‌ معادله ای بدون حضور ایران قابل حل نیست و این نشان از قدرت ایران است.

 

حجت الاسلام در پایان معبودی گفت: امروز ریل گذاری کشور به سمت پیشرفت انقلاب است. تلاش دولت در راستای حل مشکلاتی است که سالها گریبانگیر کشور بوده است. متاسفانه امروز به قراردادهای مهمی که نتایج بسیار روشنی خواهد داشت پرداخته نشده و نواقصی که از دوره های قبل وجود داشته بزرگنمایی می شود‌ و لازم است تا با روشنگری حقایق برای جامعه تبیین شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار