ثبت 366 مورد حیوان گزیدگی طی سال گذشته دربردسکن

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت بردسکن گفت: سال گذشته 366 مور حیوان گزیدگی در بردسکن ثبت شد که بیش از 3 میلیارد تومان صرف پیشگیری از بیماری هاری برای آنها شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۱۹۳
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت بردسکن گفت: سال گذشته 366 مور حیوان گزیدگی در بردسکن ثبت شد که بیش از 3 میلیارد تومان صرف پیشگیری از بیماری هاری برای آنها شد.

 

حمزه رحیمی عنوان کرد: بیماری هاری کشنده ترین بیماری در حال حاضر جهان است که توسط تمامی پستانداران خونگرم (سگ، گربه ، شغال ، روباه ، گرگ ، الاغ ، گاو ، اسب و…) و نیز خفاش مبتلا ، می تواند در اثر گازگرفتگی ، پنجه کشیدن و… به انسان منتقل شود و ایجاد بیماری نماید و بیماری هاری درمان نداردولی خوشبختانه واکسن 100درصد موثر دارد و برای تمامی شهروندان رایگان است.

 

وی اظهارداشت:باید هر نوع حیوان گزیدگی را هار گزیدگی تلقی نموده و بلافاصله اقدامات درمان پیشگیری (شستشوی زخم با آب و صابون و سرم واکسیناسیون ) را به کار برد تا زمان بروز علائم بیماری درحیوان ممکن است دیگر فرصتی برای نجات انسان نباشد.

 

وی بیان کرد: هزینه های خدمات درمان و پیشگیری بسیار بالا است و برای هر مورد فرد حیوان گزیده حدود 80میلیون ریال برای دولت هزینه دارد.

وی از مردم خواست از نگهداری حیوان در محل زیست انسان پرهیز کنند، موقع غذا خوردن حیوانات مخصوصا سگ مزاحم آنها نشوند و از بازی با آنها بپرهیزند و حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار ندهند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار