نماهنگ «نسل حیدر» با حضور 1400 دهه نودی در مهریز اجرا شد

مدیر موسسه فرهنگی هنری رهپویان حرم مهریز گفت: برای نخستین بار نماهنگ «نسل حیدر» با حضور یک‌هزار و ۴۰۰ دهه نودی دختر و پسر این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۱۲۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، برادر بسیجی مهدی زارع عصمت آباد روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران مهریز افزود: این نماهنگ با هدف تبلیغ واقعه غدیرخم به زبان هنر از پانزدهم خردادماه امسال با ۱۱۰ نفر از اعضای موسسه شروع شد و شاعر این اثر، سید محمد صادق آتشی و تنظیم از حسن برزگری و کارگردانی، تصویربرداری و تدوین این اثر را واحد رسانه رهپویان حرم انجام داد.
وی اظهار کرد: نماهنگ نسل حیدر که در اجرای آن این تعداد از دهه نودی‌های شهرستان همکاری داشتند از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت و این اثر در مکان‌های مختلف به خصوص در حسینیه شهدای گمنام، پارک کوثر و حسینیه سیدالشهدای روستای عصمت آباد اجرا شد و اجرای پایانی آن در روز عید غدیر در حسینیه بزرگ استهریج بود.
وی بیان کرد: تاکنون توسط این موسسه فرهنگی هنری با همکاری خوب مسئولین، سپاه ناحیه مهریز و همراهی خانواده‌ها و مشارکت جدی دهه نودی‌های شهرستان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در مناطق مختلف اجرا شده و به امید خدا همچنان با قوت بر حسب ضرورت ادامه دارد.
این مسئول با اشاره اینکه فعالیت این موسسه از سال ۱۳۹۵ شروع شده ادامه داد: نشر آرمان‌های اهل بیت (ع)، انقلاب‌اسلامی، شهدا و مبانی دین از طریق هنر سرود در روستای عصمت آباد در بخش مرکزی مهریز آغاز شده و تاکنون با همکاری مردم و خانواده‌ها ادامه دارد.
زارع عصمت آباد بیان کرد: این مجموعه فقط به سرود اکتفا نکرده و در برخی موارد از جذابیت این رشته برای جذب جوانان و نوجوانان و سوق به اهداف فرهنگی و تربیتی استفاده نموده و در یک کلام سرود را به عنوان ابزاری برای تربیت جوانان و نوجوانان مؤمن انقلابی به کار گرفته است.
وی یادآور شد: رهپویان حرم تلاش کرده اعضای خود را با زندگی‌نامه و سیره شهدا آشنا سازد تا با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت در راستای اهدافی والا استوار گام بردارند به گونه‌ای که فضای این مجموعه برگرفته از فضای جبهه‌های شهامت و شهادت است.
مسئول موسسه رهپویان حرم مهریز گفت: بازتاب عملکرد این مجموعه به نحوی است که در همان ماه‌های آغازین جوانان و نوجوانان از سراسر شهرستان به عضویت این گروه در آمدند به طوری که روستای عصمت آباد نه تنها پایگاه فرهنگی استان بلکه نامی آشنا در عرصه سرود در کشور شناخته شد.
ایشان افزود: تاکنون این گروه افتخار اجرا در صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و خیمه‌گاه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی و همچنین اجرا در ایام اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا در موکب‌ها و در جمع زوار را داشته است.
وی به فعالیت رهپویان حرم در بعد هنری اشاره کرد و گفت: تاکنون تولید ۹۶ اثر فاخر، ۶۵ قطعه خوانندگی با موضوعات مختلف، ۴۲ نماهنگ ارزشی که همه این تولیدات به صورت زنده و نماهنگ از شبکه‌های سراسری و استانی پخش شده اهم اقدامات است.
به گفته وی؛ برگزاری کلاس‌های آموزشی تئوری موسیقی، دستگاه‌های آوازی ایرانی و مربیگری گروه سرود و اعزام اعضای به کلاس‌های آموزشی شعر، تدوین، مربیگری، تصویربرداری، کارگردانی و بازیگری جزو برنامه‌های هنری گروه رهپویان حرم است.
وی خاطرنشان کرد: آشنایی اعضا با سیره شهدا و بازدید از خانواده آنها، مسابقات کتابخوانی، جلسات مشاوره، تقویت روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری از طریق کادرسازی و شبکه سازی، شرکت و اجرای آثار در یادواره‌های شهدا در سراسر کشور، حضور در عرصه‌های مختلف ملی، مذهبی، اجتماعی و جشنواره‌های هنری اهم برنامه‌های فرهنگی است.
این مسئول یادآور شد: تولید اولین اثر در رابطه با شهادت سردار سلیمانی در کشور یکی از بزرگترین افتخارات این مجموعه به شمار می‌رود به طوری که ۲ اثر علمدار علی و سردار دل‌ها تنها پس از گذشت ۱۷ ساعت از عروج این شهید ساخته شد و مورد استفاده سایر گروه‌های فعال کشور قرار گرفت.
هم‌اکنون ۲۸۰ نفر از نوجوانان و جوانان بسیجی با عضویت و همراهی بیش از ۵۰۰ خانواده زیرپوشش فعالیت موسسه رهپویان حرم شهرستان مهریز هستند.

نماهنگ «نسل حیدر» با حضور یک‌هزار و ۴۰۰ دهه نودی در مهریز اجرا شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار