خبرهای داغ:
خطیب جمعه گلپايگان :

نسل جوان را به معارف غدیر آشنا کنید/ مراقب آلوده شدن جشن ها به معاصی و انحراف باشید

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی با تاکید بر محتوادار بودن جشن های عید غدیر بر ضرورت انتقال معارف غدیر به نسل جوان اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۴۱
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان، سرحجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه های نماز جمعه این هفته گلپایگان با اشاره به روز شهادت و ایثار گفت: هفته اخیر در تقویم دفاع مقدس شهرستان نام بیش از ۳۰ شهید  به ثبت رسیده است و روز ۲۳ تیرماه نیز به دلیل تشییع ۱۵ شهید و اسارت ۱۰ نفر از گلپایگان که بیشتر در عملیات رمضان رخ داد، روز ایثار و شهادت نامیده شده است.

امام جمعه گلپايگان با اشاره به برگزاری مراسم پاسداشت روز ایثار و شهادت شهرستان در گلزار شهدا، بیان کرد: این روز باید  توسط همه نهاد ها، مسئولان و مردم متمایز برگزار  شود و در آن مسائل مربوط به ایثار و شهادت تبیین شود و از نامگذاری صرف در تقویم شهرستان گلپايگان فراتر رود.

سر شبکه صالحین بسیج شهرستان در آستانه میلاد جوادالائمه علیه السلام ،تشکیل سازمان وکالت برای ایجاد انسجام میان شیعیان و قرار دادن نمایندگان برای رفع مشکلات آنها را یکی از کارهای آن بزرگوار برشمرد و بیان داشت: جوادالائمه علیه السلام زیارت نامه های غدیریه و جامعه کبیره را با پیروی از امام سجاد علیه السلام به دلیل خفقان حاکم انشا کرد که وجه حکومتی و سیاسی آن متمایز است و محور اصلی آن نظام سازی بر محور دین و ولایت است.

حجت الاسلام  محمدتقی کرامتی با اشاره به روایت پیامبر مکرم اسلام مبنی بر افضل بودن روز عید غدیر به دیگر اعیاد اسلامی  تاکید کرد: بشر در سایه یک انسان کامل که ولی خداست تکامل می یابد و و در پرتو تعالیم اسلامی راه سعادت را طی می کند و از این رو  پیام غدیر منطبق با فطرت الهی انسان است.

خطیب جمعه گلپايگان با تأکید بر اینکه جشن های عید غدیر دارای محتوای لازم باشد،بیان کرد: نسل جوان را با معارف غدیر آشنا کنید و خطبه غدیر را به نسل های بعد منتقل کنید ولی مراقب آلوده شدن جشن ها به معاصی و انحراف باشید.

وی در پایان  با برشمردن وظايف  شورای نگهبان، این نهاد را پاسدار قانون اساسی و شرع مقدس خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار