تصویب رشته مهندسی و مدیریت ساخت در مقطع کارشناسی ارشد در واحد یادگار امام خمینی (ره)

محمد رضا قصری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی از تصویب رشته مهندسی و مدیریت ساخت در مقطع کارشناسی ارشد جهت نیمسال اول تحصیلی 1401خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۵۰۸۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،دکتر قصری رویکرد جدید مهارتی که برای واحد دانشگاهی یادگار امام تدوین شده است را یادآور شد و توضیح داد: این تغییر رویکرد و عملیاتی‌شدن آن، سرآغاز تحولی بزرگ برای دانشگاه آزاد اسلامی و افق جدیدی برای واحد یادگار امام خمینی (ره) ایجاد شده است تا دانشجویان مهارت لازم و توانمندهای ضروری انجام کار در گرایش رشته تحصیلی خود را پیدا کنند و پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند نقش مؤثری در بازار کار و کارآفرینی داشته باشند.
قصری با اشاره به اهمیت تصویب رشته مهندسی و مدیریت ساخت در مقطع کارشناسی ارشد و با بیان اینکه صنعت ساخت‌و‌ساز یکی از بزرگترین نیروهای محرک اقتصادی در ایران و جهان است و لذا توجه ویژه به این صنعت، با هدف بکارگیری رویکردها و فناوری‌های نوین ساخت، افزایش کیفیت پروژه‌ها و البته بهینه‌سازی هزینه‌ها، از جمله اولویت‌های اساسی کشور به شمار می‌رود گفت: در همین راستا، دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی و مدیریت ساخت از مجموعه مهندسی عمران، مهارت‌های مدیریتی را با دانش خود در مورد روش‌های ساخت‌و‌ساز ترکیب می‌کنند تا بتوانند زیرساخت‌هایی ایمن و با هزینه مناسب بسازند.
وی اظهار کرد: گروه مهندسی عمران و نقشه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی و مدیریت ساخت، روش‌های ساخت‌وساز پیشرفته، استراتژی‌های مدیریت پروژه، و جنبه‌های برنامه‌ریزی، فنی، مالی و قانونی پروژه‌های ساخت‌وساز را ارزیابی نموده و به دانشجویان این اجازه را می‌دهد تا مهارت‌های مدیریتی و اهداف حرفه‌ای و شغلی خود را توسعه و گسترش دهند. علاوه بر این، دانشجویان با طیف گسترده‌ای از سیستم‌های تحویل پروژه، مدیریت ریسک، مهندسی ارزش و روش‌های حل اختلاف جایگزین آشنا می‌شوند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد یادگار امام بیان کرد: علاوه بر آنچه اشاره شد، گروه مهندسی عمران و نقشه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت ساخت، نگاه ویژه‌ای به مساله‌محور بودن در حوزه پروژه‌های ساخت داشته و با توجه به رویکرد بین‌رشته‌ای این گرایش، ارتقای مهارت عملی و تجربی دانشجویان را با هدف تربیت مدیران کارآمد پروژه‌های ساخت در کشور مدنظر قرار داده است.
وی ادامه داد: در نتیجه، فارغ‌التحصیلان این رشته، به عنوان نیروی انسانی متخصص از بلوغ لازم برای حل مسائل و معضلات پروژه‌های ساخت برخوردار بوده و می‌توانند زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه و پرشتاب کشور باشد.
دکتر قصری تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان در رشته مهندسی عمران، گرایش مهندسی و مدیریت ساخت، ‌می‌توانند به عنوان سرپرست در پروژه‌های مختلف ساخت از ساختمان‌های شهری گرفته تا تاسیسات دریایی یا به عنوان برنامه‌ریز برای محدوده متنوعی از پروژه‌ها، از توسعه درون و برون شهری تا سیستمهای حمل‌و‌نقل، مشارکت داشته باشند. بر این اساس، تحصیل در این گرایش، برای فعالان حوزه ساخت‌و‌ساز و کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند، ارزشمند خواهد بود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی به تنوع رشته‌های مختلف، استادان مجرب با پایه های علمی بالا، موقعیت خوب جغرافیایی، دسترسی آسان از نقاط مختلف شهری و ظرفیت‌ها، امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی این دانشگاه و دانشکده‌های مهارتی و کارآفرینی اشاره کرد و متذکر شد: این دانشگاه با بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل نقش بسزایی در ارتقای اهداف عالی نظام آموزش کشور داشته است و بسیاری از این فارغ‌التحصیلان جذب مؤسسات و سازمان‌های مختلف شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار