اردبیل/گرمی/ پایگاه مقاومت بسیج امام حسن (ع)

حرکت به سمت تحقق محله‌ای اسلامی، با نشاط و با انگیزه

حرکت به سمت تحقق محله‌ای اسلامی، با نشاط و با انگیزه
فرمانده پایگاه مقاومت امام حسن (ع) گرمی درباره فعالیت‌های پایگاه گفت: با توجه به موقعیت این پایگاه که در حاشیه شهر واقع شده، فرصت مناسبی برای فعالیت در هر زمینه‌ای که مربوط به مسائل اجتماعی است ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۴۴۴۱۱۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیچ مساجد و محلات، پایگاه امام حسن(ع) محله هلال احمر شهرستان گرمی که جزو پایگاه های فعال در زمینه خدمت رسانی و امورات فرهنگی می باشد، درباره اهم اقدامت خود در سطح محله توسط فرمانده پایگاه به ارائه فعالیت های خود می پردازد.

فرمانده پایگاه مقاومت امام حسن(ع) گرمی درباره فعالیت های پایگاه گفت: با توجه به موقعیت این پایگاه که در حاشیه شهر واقع شده، فرصت مناسبی برای فعالیت در هر زمینه ای که مربوط به مسائل اجتماعی است ایجاد شده است.

 ما از هشت ماه پیش که این مسئولیت را بر عهده گرفتیم، با دعوت از همه عزیزانی که دغدغه محله خود را داشتند از ایشان خواستیم که در کنار هم به خدمت رسانی به مردم  بپردازیم. به همین جهت تعامل خوبی با ارکان محله داشته و همچنین تعداد قابل توجهی از عزیزان علاقه مند را جذب مسجد و پایگاه کردیم.

حرکت به سمت تحقق محله‌ای اسلامی، با نشاط و با انگیزه

وی در ادامه گفت: ما در این مسیر فعالیت های گوناگونی را به اجرا درآوردیم که از جمله آنها برگزاری سه یادواره شهدای آبروی محله، برپایی اردوهای زیارتی، تفریحی و فرهنگی مختلف، تهیه چهار مورد مقاله در موضوعات مختلف (که یکی از آنها با موضوع مکتب شهید سلیمانی تبدیل به کتاب شده است)، راه اندازی دو گروه سرود در رده های نوجوانان و جوانان و جمع آوری کمک نقدی برای عتبات و عالیات و...

همچنین وی اظهار داشت: ما برای افزایش آگاهی عموم افراد محله کارگاه های آموزشی و توجیهی گوناگونی برگزار میکنیم که از جمله آنها کارگاه فرزندآوری، طلاق و ازدواج میباشد. با توجه به حساسیت موضوع ازدواج و فرزندآوری در کشور ما در دو مرحله این کارگاه را با دعوت عمومی از اهالی و همچنین دعوت خصوصی از جوانان در سن ازدواج، اهمیت و فواید این موضوعات را همراه با ارائه آماری از وضعیت جمعیتی کشور برای ایشان بازگو کردیم که با استقبال خوبی از طرف مخاطبان همراه بود.

حرکت به سمت تحقق محله‌ای اسلامی، با نشاط و با انگیزه

فرمانده پایگاه امام حسن(ع) در خصوص کارهای علمی پایگاه گفت: با توجه به اینکه بنده خودم معلم بازنشسته هستم در مباحث علمی همت بیشتری به خرج داده و در این موضوعات فعالیت های مختلفی را درپیش گرفته ایم. ما به طور مرتب هر جمعه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی کلاس تقویتی داریم. در دروسی مانند ریاضی، زبان، عربی و یا خوش نویسی، مشاوره و... برای مقاطع مختلف کلاس هایی برگزار میکنیم. همچنین با شناسایی نخبگان علمی در آستانه کنکور برای آنان کلاس های تقویتی و رفع اشکال برگزار کرده و با اهدای کتاب های کنکور آن هارا مورد تشویق قرار میدهیم.

وی در خصوص حرکت به سمت تحقق محله اسلامی بیان داشت: ما در این راستا با دعوت از ارکان محله و مشورت با آنها مشکلات محله را رصد کرده و برای رفع آن ها از متخصصان در صنوف مختلف دعوت کردیم که با گروه جهادی پایگاه همکاری کنند و الحمدلله در اکثر مشاغل متخصصانی هستند که در خدمت رسانی به نیازمندان دریغ نمیکنند. همچنین در راستای رفع مشکلات محله و اهالی، با برپایی میزخدمت و دعوت از مسئولین برای پاسخگویی به مردم برای بسیاری از مشکلات با همکاری ادارات مربوطه راه حل هایی ارائه شد از جمله لای روبی کانال جلوی مسجد با همکاری شهرداری، رفع ترکیدگی لوله های آب شرب با همکاری اداره آب و فاضلاب، تعویض لامپ های سوخته چراغ های معابر با همکاری اداره برق و...

حرکت به سمت تحقق محله‌ای اسلامی، با نشاط و با انگیزه

ایشان در پایان از همکاری همه کسانی که در خدمت رسانی به مردم تمام تلاش خود را گذاشته اند صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار