مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در سفر به بردسکن اعلام کرد:

راه اندازی پویش هر خانه یک غذای گرم در دهه امامت و ولایت در استان خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در اولین سفر خود به شهرستان بردسکن ضمن دیدار با دکتر دهقان زاده فرماندار این شهرستان از طرح های اشتغال زایی و مسکن بازدید و با خانواده های ایتام و محسنین و مددجویان دیدار کرد. 
کد خبر: ۹۴۴۳۵۱۹
|
۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در اولین سفر خود به شهرستان بردسکن ضمن دیدار با دکتر دهقان زاده فرماندار این شهرستان از طرح های اشتغال زایی و مسکن بازدید و با خانواده های ایتام و محسنین و مددجویان دیدار کرد. 

 

مهندس رضا سلم آبادی با تبریک فرارسیدن دهه امامت وولایت از راه اندازی پویش هرخانه یک غذای گرم در این دهه خبرداد و گفت: پیش بینی ما این است که 200 هزار پرس غذای گرم تهیه و بین خانواده های تحت حمایت و آسیب پذیر استان توزیع شود.

 

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان گفت: برنامه ریزی شده است طبق سنوات قبل با کمک خیران بیش از 12 هزار راس گوسفند نذر مردم به محرومین شود که بنای ما براین است با توجه به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی بیش از 100 هزار خانوار را به صورت بسته ای گوشت قرمز رابین آنها توزیع کنیم.

 

وی با بیان اینکه امسال هزار و 700 میلیارد تومان منابع اشتغال به استان اختصاص داده شده است گفت: هدف گذاری ما در استان ایجاد بیش از 33 هزار شغل است که 20 هزار مورد آن شغل جدید و مابقی آن توسعه و تثبیت مشاغل می باشد.

 

وی با بیان اینکه 30 تا 40 درصد مشاغل خرد استان پارسال توسط کمیته امداد ایجاد شد گفت: خوشبختانه امسال 50 درصد مشاغل خرد استان از منابع کمیته امداد تامین می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه قریب به 50 درصد سهمیه تسهیلات مسکن کشور به خراسان رضوی اختصاص پیدا کرد گفت: سهم خراسان رضوی از احداث 5 هزار واحد مسکن کشور توسط کمیته امداد 2 هزار و 400 فقره می باشد که امید است تاپایان امسال این تعداد مسکن مدجویان در صورت تامین زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی به اتمام برسد.

 

فرماندار بردسکن دراین دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات کمیته امداد در حوزه های مختلف فعالیت های انجام شده کمیته امداد بردسکن را مثبت ارزیابی کرد و از رئیس و امدادگران این نهاد در بردسکن تقدیر کرد. دکتر علی دهقان زاده عنوان کرد: حقیقتا کمیته امداد درهمه حوزه ها کارنامه درخشانی دارد و در بردسکن نیز سال گذشته 100 درصد اعتبارات حوزه اشتغال جذب شد و امسال اعتبارات تخصیصی 43 میلیارد تومان است که از یک رشد 3 برابری نسبت به سال گذشته برخوردار است. وی حوزه مهارت آموزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کمیته امداد توانسته با برگزاری دوره های مهارتی برارتقاء و توانمند سازی خانواده ها بیفزاید.

 

دهقان زاده برتقویت حوزه وقف دراین نهاد تاکید کرد و گفت: وقف به عنوان یک صدقه جاریه می تواند در بحث کمک به نیازمندان نقش تاثیر گذاری داشته باشد که می طلبد به این مهم نیز توجه ویژه ای شود .

 

سید کاظم حسینی رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده دراین نهاد گفت:متاسفانه 80 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در منازل استیجاری زندگی می کنند که با توجه به گرانی اجاره بهاء و رهن بالا توان پرداخت آن را ندارند و علاوه برمشکلات معیشتی استرس قیمت اجاره بهاء بر مشکلات آنها اضافه شده است.

 

وی از حمایت بیش از هزار دانش آموز و دانشجو توسط این نهاد خبرداد و گفت: 220 بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد می باشند و 800 فرزند یتیم و محسنین نیز توسط هزار حامی مورد حمایت قرار می گیرند که با توجه به مشکلات معیشتی کمک های انجام شده به این عزیزان کفاف هزینه ها را نمی دهد.

 

به گفته وی 4 هزار و 500 خانوار به تعداد 7 هزار و 300 نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بردسکن می باشند و در مجموع 12 درصد از جمعیت شهرستان بردسکن در طول سال از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار