سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس:

ظرفیت تولید ماهانه 3 میلیون دز واکسن کووپارس در موسسه رازی/ وزارت بهداشت بدهی خود را به این مؤسسه پرداخت نکرده است

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: موسسه رازی در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه سه میلیون دز واکسن رازی کووپارس را دارد، اما وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به این مجموعه را پرداخت نکرده است.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۹۵
|
۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی، سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: موسسه رازی در حال حاضر ظرفیت تولید ماهانه سه میلیون دز واکسن رازی کووپارس را دارد، اما وزارت بهداشت تاکنون بدهی خود به این مجموعه را برای پنج میلیون دز واکسن تولید شده که بنا به دستور رئیس جمهور باید تا خرداد سال جاری پرداخت می شد را پرداخت نکرده است.

ظرفیت تولید ماهانه 3 میلیون دز واکسن کووپارس در موسسه رازی/ وزارت بهداشت بدهی خود را به این مؤسسه پرداخت نکرده است

وی افزود: وزارت بهداشت در بهمن سال گذشته نامه ای مبنی بر درخواست تولید 3.5 میلیون دز واکسن ارائه کرد که در اسفند ماه تولید شد اما قراداد خرید آن تاکنون منعقد نشده و این واکسن ها در حال حاضر در انبار مؤسسه هستند. بر این اساس موسسه رازی با تولید 8.5 میلیون دز واکسن تاکنون تنها 10 درصد از مبلغ قرارداد اولیه را دریافت کرده و برای 3.5 میلیون دز واکسن موجود در انبار هیچ مبلغی را دریافت نکرده است.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس با بیان اینکه به همین دلیل و تا زمانی که وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل و 3.5 میلیون دز را خریداری نکند، تولید جدیدی از واکسن کرونا نخواهیم داشت، ظرفیت تولید واکسن رازی کووپارس را ماهانه حداقل 3 میلیون دز عنوان کرد و خاطرنشان کرد: واکسن های رازی کووپارس دارای یکسال تاریخ انقضا هستند که با توجه به مطالعات پایداری مستمر واکسن رازی کووپارس، این زمان حداقل به یک سال و نیم قابل افزایش است و پیش بینی می کنیم این مدت به دو سال نیز برسد.

فلاح مهرآبادی با بیان اینکه نگرانی از بابت پایداری واکسن رازی کووپارس وجود ندارد، تصریح کرد: به زودی مستندات لازم در زمینه افزایش عمر پایداری این واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه خواهد شد. با توجه به مطالعات انجام شده، واکسن رازی کووپارس این قابلیت را دارد که به عنوان دز یادآور تمامی پلتفرم های واکسن موجود مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: این واکسن می تواند (به عنوان دز یادآور سوم و چهارم) پس از واکسن های کشته، وکتور بیس و پروتئین نوترکیب تزریق شود. تزریق واکسن رازی کووپارس به عنوان دز یادآورتا 16 برابر تیتر آنتی بادی را افزایش می دهد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار