یزدی خواه:

کم توفیقی دولت در مهار قیمت‌ها را باید در بین مدیران میانی دستگاه‌های دولتی جستجو کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره کارنامه دولت سیزدهم، اظهار داشت: دولت سیزدهم در عرصه‌های بین‌المللی، تجارت خارجی، کرونا، تعامل با همسایگان و... توفیقات خوبی داشته است.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۶۵
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،

یزدی خواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیران، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این دولت در آماده کردن زیر ساخت‌ها برای افزایش مبادلات تجاری کارنامه موفقی داشته است. در این مدت تعاملات با دنیا بهتر شده و صادرات کشور در عرصه مختلف اعم از نفتی و غیر نفتی بیشتر شده و ارز حاصل از صادرات هم بر می‌گردد.

علیرغم همه کارهای خوب دولت در این مدت اما مردم جامعه به خصوص اقشار متوسط و ضعیف به سفره‌شان نگاه می‌کنند. متاسفانه قیمت‌های لجام گسیخته امان خیلی از مردم را بریده و دولت در این عرصه باید کار ویژه‌ای برای اقشار آسیب پذیر انجام دهد.

یزدی خواه درباره تخریب دولت آقای رئیسی توسط رسانه‌های جریان مخالف دولت، گفت: آنها برای رضای خدا این کار را انجام نمی‌دهد، از طرفی می‌گویند به چه دلیل اصلاحات اقتصادی انجام شده و از طرفی هم اعلام می‌کنند فشار به مردم وارد شده و هواداری مردم را می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم هنوز به این دولت امید دارند، خاطرنشان کرد: امید مردم همچنان باعث شده سیاست صبر و انتظار را پیشه کنند و دولت را در عرصه‌های اقتصادی مورد محک و آزمایش قرار دهند. اگر اکنون هم انتخابات برگزار شود مردم همان اقبالی راکه در انتخابات سال گذشته نشان دادند را خواهند داشت. اما این حمایت و همراهی خیلی نمی‌تواند دوام داشته باشد مگر اینکه در موضوع معیشت مردم تدابیر جدی‌تری از سوی دولتمردان اندیشیده شود.

 یزدی خواه با اشاره به اینکه حضور آقای رئیسی در بین اقشار مختلف مردم اقدامی ارزشمند است، بیان کرد: با توجه به سفرهای ایشان به استان‌های مختلف و حضور ایشان در بین مردم میزان اقبال به رئیس جمهور در کشور و محبوبیت آقای رئیسی در سطح قابل قبولی قرار دارد. نظرسنجی‌های پنج شش ماه گذشته محبوبیت ایشان را بالای 70 درصد نشان می‌داد و از زمان انتخابات ریاست جمهوری در بین مردم مقبول‌تر بودند ولی مشکلات اقتصادی اخیر ممکن است قدری به محبوبیت دولت آسیب زند.

وی در پایان افزود: دولت قبلی که دولت نبود، تعطیل بود و کاری انجام نمی‌داد. اما حضور آقای رئیسی و روی کار آمدن دولت انقلابی به مردم آرامش داد.

وقتی دولت انقلابی و مردمی می‌آید مردم توقعاتشان را با سطح نیروهای انقلابی تنظیم می‌کنند. دولت توفیقات زیادی داشته و بخشی از کم توفیقی دولت در مهار قیمت‌ها را هم باید در بین مدیران میانی که در دستگاه‌های دولتی هستند جستجو کرد چراکه همکاری آنان با دولت انقلابی مطلوب نیست.

حتی خودکار هم گران شده!

یزدی خواه، گفت: دولت چاره ای نداشت جز اینکه نحوه تخصیص  ارز ترجیحی را اصلاح کند و به همین دلیل دست به  جراحی اقتصادی زد.

مجلس هم در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، دولت را موظف به این کار کرد اما دولت در شیوه و زمان اجرای آن باید دقت عمل بیشتری می کرد.

لازم بود دولت ابتدا زیرساخت‌های این کار را فراهم می‌کرد و شرایط را در جامعه به وجود می آورد و سپس اصلاحاتی را در نحوه تخصیص ارز ترجیحی ایجاد می کرد.

قرار بر این بود که فقط چهار قلم  کالا گران شود اما الان تاثیر حذف ارز ترجیحی را روی بسیاری از کالاها می بینیم و حتی قیمت  خودکار هم گران شده است!

البته دولت سیزدهم اثبات کرده است که مرد کارهای بزرگ است و دولتی که می تواند بیماری  کرونا را مهار کند، سواحل را آزاد کند، قفل صادرات را باز کند و اعتماد کشورهای منطقه و همسایه را جلب کند، قطعاً می‌تواند مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را حل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار