مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد

مقاوم سازی 2هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در زنجان

زنجان _ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تا کنون به این بنیاد ابلاغ نشده است گفت: تا پایان سال پیش بینی می‌شود ۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۲۳۶
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران افزود: میزان کمک های بلاعوض از سوی حساب ۱۰۰ امام (ره) برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سال گذشته برای ۸۷۴ فقره به مبلغ ۶۴ میلیارد ریال بوده، در سه ماهه اول سال جاری نیز تعداد ۲۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۴۲۰ میلیون ریال از این محل برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی پرداخت شده است.

مقاوم سازی 2هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در زنجان

 

وی اضافه کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال ۱۴۰۰ در استان زنجان با سهمیه تخصیصی پنج هزار فقره و تعداد سهمیه ابلاغی چهار هزار و ۳۲۰ واحد است، که از این تعداد چهار هزارو ۴۲ فقره به بانک معرفی و تعداد سه هزارو ۳۶۴ فقره، معادل ۸۶ درصد انعقاد قرارداد شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: این تسهیلات در حال حاضر با کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت ۲۰ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت اعطا می‌شود.

 

خواجه ای افزود: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه از متوسط  کشوری بالاتر است.

 

وی با تاکید بر اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارتهای زمان بحران و سوانح طبیعی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار