برگزیدگان نمونه ملی و استانی استان زنجان در بخش کشاورزی تجلیل شدند

زنجان _ کشاورزان زنجانی در سی و ششمین دوره انتخاب برگزیدگان ملی و استانی برای سومین سال متوالی در سطح کشور خوش درخشیدند.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۱۳
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛سی و ششمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان زنجان همزمان با هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولین استانی در سالن اجتماعات زیتون سازمان جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

 

برگزیدگان نمونه ملی و استانی استان زنجان در بخش کشاورزی تجلیل شدند


روح الله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ابتدا مراسم ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت:در سال جاری ۶۳ نفر از کشاورزان استان زنجان به عنوان کشاورزان برتر استانی شناخته شده اند که از بین این کشاورزان ۹ نفر نیز در سطح ملی برگزیده شدند.



وی با بیان اینکه  استان زنجان در سومین سال متوالی در سطح کشور خوش درخشیده است، تصریح کرد:در سطح استان  ۱۰۰ هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد که سالانه ۳ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در سطح استان تولید می‌کنند. 



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه ارزش تولیدات کشاورزی استان ۱۸۳ هزار میلیارد ریال می باشد، بیان کرد:اگر این رقم را به میزان فعالان این عرصه تقسیم کنیم به طور متوسط هر کشاورز سالانه ۱۸۳ میلیون تومان درآمد خواهد داشت.



این مسئول با بیان اینکه استان زنجان در تولید برخی از محصولات خودکفا شده است، عنوان کرد : بخش قابل توجهی از تولیدات مازاد به استان های دیگر صادر می شود. 




رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد:استان زنجان رتبه اول کشوری در تولید زیتون، رتبه دوم سیر، سوم عدس، چهارم لوبیا و فندق را از آن خود کرده است.



وی با اشاره به اینکه  استان زنجان در اجرای طرح‌های حدنگاری و رفع تداخلات اراضی پیشرو است، تاکید کرد: با اجرای این طرح‌ها بسیاری از مشکلاتی که بین کشاورزان و دولت وجود دارد حل خواهد شد.



حسنی با بیان اینکه رسیدن به الگوی مناسب تولید و توسعه بازرگانی محصولات از مهمترین ماموریت های جهاد کشاورزی است،تصریح کرد:ژن چند‌قلوزایی، برگزیدگان ملی در ۳ سال متوالی، بزرگترین زنجیره پروژه بوقلمون، تولید جوجه بوقلمون، صدور اولین سند تک‌برگ و ضریب مکانیزاسیون بالاتر نسبت به کشور از جمله دستاوردهای این سازمان می باشد. 

 

گفتنی‌است در پایان مراسم از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان زنجان نیز تجلیل به عمل آمد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار