خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

اهالی رسانه در فضای مجازی حضور تبیینی داشته باشند

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه نباید به دنبال حاشیه‌سازی باشیم، گفت: اهالی رسانه در فضای مجازی حضور تبیینی داشته باشند و اولویت‌های کشور را تبیین کنند.
کد خبر: ۹۴۳۹۱۴۲
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود ویژه در نشست خبری با خبرنگاران که در مجتمع شهید آوینی برگزار شد، با بیان اینکه در تقابل تمدن نوین اسلامی و نظم نوین جهانی پیروزی با فردی است که رسانه را در دست داشته باشد، اظهار کرد: اهالی سربازان تمدن نوین اسلامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد چرخه محبت و همدلی بین اهالی فرهنگ و هنر استان از سیاست‌‌های مهم اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان است، گفت: نگاه‌های سیاسی افراد متفاوت است و برای اعتلای فرهنگ کشور و استان باید اختلاف نظرها را کنار بگذاریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اهالی رسانه انتقاد کنند اما تخریب نکنند، ابراز کرد: اهالی رسانه باید سعی کنند سطح علمی خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه نباید به دنبال حاشیه‌سازی باشیم، عنوان کرد: اهالی رسانه در فضای مجازی حضور تبیینی داشته باشند و اولویت‌های کشور را تبیین کنند.

ویژه با بیان اینکه ما در این اداره کل برای اصلاح و روان‌سازی بخشنامه‌های داخلی و ایجاد عدالت نسبی تلاش کرده‌ایم، ادامه داد: تلاش برای سطح آموزشی اهالی رسانه، استفاده از تمام ظرفیت‌‌های استان در حوزه فرهنگ و هنر با هر گرایش در چهارچوب قوانین نظام، استفاده تجربیات هنرمندانی که از استان رفته‌اند و دغدغه استان را دارند، حرکت بر اساس اخلاق، فکر و علم، ایجاد و توسعه نشاط اجتماعی در سطح استان از دیگر برنامه‌‌های این اداره است.

وی در خصوص برگزاری کنسرت‌های سطح شهر یادآور شد: ممکن است نگاه من در مورد برخی موضوعات بسیار مساعد نباشد نباید بقیه افراد را از این موضوع محروم کنم و باید عموم مردم و جامعه فرهنگی و هنری استان را در نظر گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه فرایندهای فرهنگی باید اصلاح شود، بیان کرد: بسیاری از مراسم‌‌هایی که به عنوان جشنواره مطرح می‌شود، فراخوان است و استانداردهای جشنواره را ندارد.

وی با بیان اینکه ایجاد بسیاری از قرارگاه‌ها در سطح ادارات بی‌فایده است و خروجی ندارد، افرود: خیلی از سندنویسی‌ها و ایجاد اتاق‌‌های فکر ضرورت ندارد که به دنبال اصلاح آنها هستیم که به معنای واقعی اجرا شود.

ویژه با بیان اینکه در تلاش هستیم عدالت فرهنگی و هنری در سطح استان را ایجاد کنیم، تصریح کرد: بنا داریم اتفاقات مهم فرهنگی و هنری در ‌شهرستان‌ها و روستاهای استان برگزار شود و متمرکز در شهر همدان نباشد.

وی با تأکید بر اینکه از اقدامات گزارشی، تبلیغاتی و دکوری پرهیز خواهیم کرد، عنوان کرد: این اداره کل به اقتصاد فرهنگ توجه و از طرح‌های خلاقانه و نو حمایت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: از دیگر سیاست‌های این اداره کل اهمیت به سرمایه‌های انسانی درون سازمانی و برون سازمانی است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیری شورای اطلاع ‌رسانی استان و شورای فرهنگ عمومی استان را برعهده دارد، گفت: باید در این شوراها هماهنگی بین دستگاه‌‌ها ایجاد شود تا کارها مثمرثمر واقع شوند.

ویژه با تأکید بر لزوم اصلاح زیرساخت‌‌ها و منابع انسانی در حوزه فرهنگ و هنر به عنوان برنامه کوتاه مدت ابراز کرد: در برنامه میان مدت بر اساس سند مهندسی فرهنگی پیش می‌رویم و باید برای همه اهالی استان خوراک فرهنگی داشته باشیم.

وی در خصوص بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک با بیان اینکه این جشنواره در سال گذشته به دلیل کرونا برگزار نشد، گفت: هر بار که برای برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی می‌شد کرونا شدت می‌گرفت و برنامه به تعویق می‌افتاد که سرانجام تاریخ برگزاری یکم تا ششم تیر ماه ۱۴۰۱ شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: ما برای سال ۱۴۰۱ پیشنهاد برگزاری جشنواره را در پاییز و همزمان با روز جهانی کودک دادیم که مورد قبول وزارتخانه قرار نگرفت.

ویژه با تأکید بر اینکه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک با بهترین شکل در همدان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این جشنواره با شعار « تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» با دبیری امیر مشهدی عباس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای جشنواره حمایت از آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده فرزندان ایران اسلامی است، ادامه داد: تعداد ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی در این جشنواره حضور دارند و نمایش‌‌ها در ۱۰ سالن مرکز استان و ۹ سالن در شهرستان ‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ۳۱ خرداد و به صورت مردمی برگزار می‌شود، گفت: مراسم افتتاحییه در پیاده راه بوعلی با حضور مردم و اجرای عروسک‌‌های غول ‌پیکر و تئاترهای خیابانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ۱۲ بخش در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از ۵ کشور یونان، ترکیه، عراق، ارمنستان و ایتالیا در بخش رقابتی و غیر رقابتی شرکت می کنند.

ویژه با اشاره به اینکه بخش رقابتی شامل مسابقه خردسال، کودک و نوجوان، خیابانی، خیمه شب بازی و نقالی و نمایش خوانی می باشد، افزود: بخش غیر رقابتی شامل تئاتر بین‌المللی، تئاتر با اجرای نوجوانان، تئاتر فراگیر، تئاتر ویژه افراد با نیازهای خاص، نمایش آثار بخش مهمان، پژوهش و کارگاه‌های تخصصی است.

وی با بیان اینکه تعداد ۳ گروه نمایش نیز از استان همدان در این جشنواره شرکت می‌کنند، عنوان کرد: بر اساس پیش بینی ‌ها 100 هزار نفر از اجراهای نمایشی این جشنواره دیدن خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان این که سانس صبح‌‌ها متعلق به مدارس و دانش‌آموزان است، ابراز کرد: برای دو سانس بعدازظهر بلیت ‌فروشی از سایت تیوال خواهد شد که فعلا قیمت ۱۰ هزار تومان را برای هر بلیت در نظر گرفتیم ممکن است کمتر شود.

وی با بیان اینکه مرحله نهایی این جشنواره به صورت زنده در بستر تلویبیون و شبکه مجازی پخش خواهد شد، گفت: در خلال جشنواره، تئاترهای خیابانی در مقابل مجتمع فرهنگی آوینی و پیاده ‌راه بوعلی اجرا می‌شود.

ویژه با اشاره به اینکه تعداد میهمانان جشنواره ۴۰۰ نفر می باشد، بیان کرد: دو مکان برای اجرای نمایش‌‌های خیابانی پیش‌بینی شده که یکی از آن ها محوطه مجتمع آوینی و دیگری پیاده‌ راه بوعلی سینا مقابل سینما قدس در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: یکی از چالش‌های هر ساله در جشنواره اعتبارات است که توافقنامه امسال نیز اواخر تیرماه است که امیدواریم در تامین اعتبار مشکلی نباشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص همکاری شهرداری در برگزاری جشنواره تئاتر کودک بیان کرد: با توجه به اینکه نوسانات مالی در سیستم دولتی داریم، همیشه به بدنه جشنواره آسیب رسانده که وقتی با شهردار صحبت کرده‌ایم، مورد استقبال ایشان قرار گرفته که تعهدات مشخص شود و به عنوان پشتیبانی ‌کننده اصلی وارد عمل شود که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی تأکید کرد: در تامین سالن، حمل و نقل و هماهنگی‌هایی که در حوزه پیاده ‌راه بوده از طریق شهرداری هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و در ادامه نیز حتما چنین خواهد بود.

ویژه با بیان اینکه با مدیر کل صدا و سیما جلساتی داشته‌ایم و هم از طریق وزارتخانه ارتباط گرفتیم که پخش زنده افتتاحیه و اختتامیه از شبکه‌های ملی باشد، خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌‌ها نیز از شبکه‌‌های ملی دو، شبکه شما و شبکه پویا ارتباط زنده باشد هر چند از شخصیت‌های کودکانه چون عمو مهربان، مل مل و ... نیز برای حضور صحبت شده است که امیدواریم حضور یابند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار