گفتگو با یک ورزشکار قهرمان:

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

در دوران نوجوانی و جوانی تنها انگیزه ورزشی ام قهرمانی بود اما پس از گذشت از آن دوران به سمت و سوی پهلوانی سوق پیدا کردم و همیشه سعی کردم فرهنگ و منش پهلوانی،ایثار و از خود گذشتگی را فراگیرم و انتقال دهم.
کد خبر: ۹۴۳۶۱۴۵
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

خبرنگار میلاد نوری / به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آقای تورج رنجبر  ورزش را در دوران جوانی آغاز کرد و با کسب عناوین قهرمانی در ورزش های مختلف و با  صعود به قله های چهارگانه شاخص کشور کارنامه بسیار پُرباری دارد. تورج رنجبر انسانی بسیار متواضع و فروتن است. او با دارا بودن چندین مدرک مربیگری در زمینه‌های کوه ،شنا،نجات غریق،هندبال،ورزش در آب و غواص تک ستاره جهانی، چندین نسل ازورزش دوستان  کشورمان را آموزش داده است. تورج رنجبرهمچنین اکثر کوه‌های زیبا و سر به فلک کشیده ایران را صعود کرده و سفرهای زیادی به نقاط بکر و بی‌نظیر ایران داشته است. او عاشقانه طبیعت را می‌پرستد و بسیار نگران تخریب و خدشه بر ریشه‌های طبیعت است و با تمام تلاش سعی در آموزش نسل جوان دارد تا طبیعت، این مادر گران‌بهای کره زمین برای نسل‌های آتی هم به یادگار بماند.

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

در ابتدا خودتون رو معرفی کنید و اینکه چطور به ورزش علاقه پیدا کردین؟

تورنج رنجبر سال 1364در یک خانواده مذهبی و ورزش دوست متولد شدم که این امر سبب تشویقم به ورزش شده است. کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی و تندرستی دارم . و اولین قهرمانیم را در سال 1372 در رشته شنا و در استان آذربایجان شرقی کسب نموده ام.و دهها بار (35 مدال) در ورزش های مختلف از جمله شنا،غواصی؛ورزش های رزمی،نجات غریق ،قایق رانی و سیلاب مدال قهرمانی کشور را به گردن آویخته ام.

مربیگری شنا،غواصی ،هندبال،نجات غریق،کوهپیمایی و کوهنوری و ورزش در آب تنها بخشی کوچکی از فعالیت ورزشی ام در حوزه مربیگری بوده و در دورههای آموزشی پیشرفته امداد و نجات،آتش نشانی داوطلب ،سی پی آر و کارآموزی کوهپیمایی و برف و یخ حضور فعال و موفقی داشته ام.

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

با کوهنوردی چه زمانی آشنا شده اید؟

کوهنوردی و کوهپیمایی را از اسفند ماه 98 شروع کردم و در دوسال اخیر بیش از 20 بار به قله سبلان در تمامی فصول از سال صعود کرده ام.و به یاد و نام سردار شهید سلیمانی و 175 شهید غواص تمامی قلل های استان اردبیل در فصل های مختلف را فتح کرده ام.

و با صعود های خود به قله های دماوند،سبلان ،ارتفاعات شیرباد، کمال ،بزقوش،بغرو،توچال،خلنو ،برف انبار،علم کوه و .. توانسته ام نام خود را در بین اسامی صعود کننده به قله های سه گانه ایران در تمامی فصول ثبت کنم.

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

از انگیزه خود برای ورزش کردن را با ما در بیان بگذارید:

در دوران نوجوانی و جوانی تنها انگیزه ورزشی ام قهرمانی بود اما پس از گذشت از آن دوران به سمت و سوی پهلوانی سوق پیدا کردم و همیشه سعی کردم فرهنگ و منش پهلوانی،ایثار و از خود گذشتگی را فراگیرم و انتقال دهم. زیرا ارزش ،حیثیت و آبروی که در جامعه و ورزش کسب کرده ام نه در ورزش بلکه در مکتب اباعبدالله الحسین  علیه السلام بوده است.و به همین منظور در هر صعودی که انجام میدهم سجده شکر بجای آورده و از خداوند متعال بابت تن سالمی که به من عطا فرموده شکرگزاری می کنم. و برای تمامی مسلمین جهان خاصه برای رهبر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای طول عمر بابرکت آرزو می کنم.

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

چطور کوهنورد بشیم؟ 

در ابتدا علایق خود را پیدا کنید و پرورش دهید. به نظر من اولین کلید کوهنورد شدن عاشق بودنِ. اگر تحمل سختی‌های مختلف اعم از گرما و سرمای هوا، تحمل تشنگی و ... در کوهنوردی رو دارید و در صورت داشتن عشق و علاقه، کوهنوردی ورزش خوبی برای شما خواهد بود. پس از پشت سر گذاردن این مرحله باید وارد نظام آموزشی باشگاه‌ها شوید و با گذراندن دوره‌های مرتبط توانایی‌ها و سطح آموزشی خود را ارتقا دهید. پس از گذراندن دوره‌های کاراموزی‌های مقدماتی و پیشرفته در صورت داشتن انگیزه می‌توان به عرصه مربی‌گری وارد شوید. همیشه به خاطر داشته باشید که کوهنوردی بدون آموزش یعنی آسیب و جلوگیری از آسیب برای یک ورزشکار بسیار حیاتی است. 

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

از آرزویتان در حوزه ورزش برایمان بگویید:

آرزویم اینست با حمایت های سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل و با پرچم ایران و با نام و یاد شهدای غواص و سردار شهید سلیمانی قله اورست را فتح کنم.

آِیا از حوزه ورزش کسب درآمد هم می کنید؟

من هیچوقت به این حوزه از دید درآمد نگاه نکرده و از بیشتر شاگردانم که از توان مالی مطلوبی برخوردار نیستند هزینه نمی گیرم و حتی در ماموریت های مختلف غواصی برای پیدا کردن اجساد قربانیان که باهماهنگی جناب آقای میرزانژاد رئیس هیات نجات غریق استان اردبیل که فردی مومن و انقلابی است انجام می دهیم ریالی از این بابت دریافت نمی کنم.

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

 دنیا از بالای کوهها چطور است؟

دنیا از بالا یک رنگ و زیباست اما نمی توان این موضوع را در پایین به وضوح بیان کرد.امیداورم دنیای جای بهتری برای تمامی بشریت باشد و انسان ها بتوانند در صلح و امنیت کامل به زندگی خود ادامه دهند. انشالله که بتوانیم در راه و مسلک ابا عبدالله الحسین ثابت قدم و استوار باشیم.

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید .

احترام، احترام و باز هم احترام به طبیعت بکر و بی‌نظیر کشورمان بگذاریم و فرهنگ غنی مردم کشور را ارج بنهیم. به نظر من ایران زیبا و رویایی‌مان دارای 31 کشور است نه 31 استان. 31 کشور با زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد است که در هیچ کجای دنیا نمونه آن را نمی‌توان دید. اگر می‌خواهید اروپا را ببینید سری به شمال ایران و جنگل‌های هیرکانی بزنید. قصد سفر به آفریقا را دارید، بیابان های دشت کویر و لوت مقصد مناسبی خواهد بود. با توجه به اینکه ورزش یک مقوله جدی و مهم در زندگی بشر هستش به خانواده های عزیز پیشنهاد می کنم فرزندان خود را به باشگاه های معتبر ورزشی بسپارند تا خدای نکرده مشکلی برای عزیزانتان پیش نیایید پیشنهاد من باشگاه های مقاومت است که از امکانات ورزشی مناسب  و نیروی انسانی خبره برخوردار است.

خواسته ام این است که به ورزش توجه بیشتری صورت بگیرد. جوانان پتانسیلهای خود را نشان داده‌ اند و نیاز است که مسئولان هم حمایت بیشتری کنند.از رسانه ها نیز تقاضا مندیم هر از گاهی سراغ پیشکسوتان و فعالین حوزه ورزش بگیرند تا درد و دل هایشان را بشنوند و بازگو کنند..

در پایان از همه عزیزانی که در حوزه ورزش یار و یاور من بوده اند بویژه از پدر و ماد و همسر عزیزم و اساتید بزرگوار آقایان حاج کریم حسین زاده، نادرکمرچی،حاج علی رستم زاده، سیاوش شهباززاده، نادرجاهدی، حاج هوشنگ شهبازی و معاونت محترم تربیت بدنی و فرمانده محترم سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل تشکر و قدردانی می کنم.

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

دنیا از بالای کوهها یک رنگ و زیباست

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار