۵ تن برنج و ۲ تن چای احتکار شده در جلیل‌آباد پیشوا کشف شد/ ضبط ۲ هزار قلم کالای تاریخ گذشته

کالای اساسی احتکار شده در جلیل آباد پیشوا کشف شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۱۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار پیشوا اظهار داشت: با پیگیری‌ بازرسان قرارگاه شهید امانی حوزه بسیج اصناف پیشوا، میزان قابل توجهی برنج، چای، رب گوجه فرنگی و اقلام تاریخ گذشته در دو انبار واقع در جلیل‌آباد شهرستان پیشوا کشف شد.

وی افزود: بازرسان قرارگاه شهید امانی طی گزارش‌های واصله و بررسی‌های صورت گرفته و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی، به دو انبار ورود پیدا کرده و  ۵ تن و ۷۰۰ کیلوگرم برنج ایرانی احتکار شده کشف کردند.

وی گفت: همچنین در بررسی از این انبارها، ۳۰۰ کارتن چای به وزن ۲ تن، ۹۶۰‌ قوطی رب گوجه فرنگی و ۲ هزار قلم کالای تاریخ گذشته کشف شد و پس از صورت‌برداری از اقلام، پرونده تخلفی برای مالکان تشکیل و به منظور سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد به دلیل عدم ثبت اطلاعات کالاهای این انبارها در سامانه جامع انبارها، اقلام کشف شده، احتکار محسوب می‌گردد.

وی ادامه داد: صاحبان انبارها و مراکز نگهداری کالا موظف به ثبت اطلاعات انبارهای تحت اختیار و مورد بهره‌برداری در سامانه جامع انبارها و درج اطلاعات ورود و خروج هستند تا مشمول جرایم موضوعه قانون تعزیرات حکومتی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشوند ارزش اولیه کالاهای کشف شده بیش از یک میلیارد تومان برآورد می‌گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار