خبرهای داغ:
گزارشی از پیاده‌روی جهادگران به سمت جمکران؛

طریق المهدی؛ تدوام طریق‌الحسین

طریق المهدی نام سه شنبه‌هایی که قرار است با حرکت جهادی و بسیج مردمی ختم به ظهور شود.
کد خبر: ۹۴۳۱۷۱۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

خبرگزاری بسیج از قم، بنر تبلیغاتی را در صفحه‌های مجازی دیدم و تصمیم بر رفتن گرفتم پسر۴ ساله‌ام را با پرچمی که در خانه داشتم و سربند یا صاحب الزمان(عج) همراه خود کردم.

همه ساعت ۱۸ دورهم پای عمود ۱۵ ایستاده بودند تا از حرم مطهر بانوی کرامت به سمت مسجد مقدس جمکران را در کنار یکدیگر پیاده‌روی کنند و در این میان پرچم‌های سبز و سفید "یا مهدی ادرکنی" ، "لبیک یا مهدی" در دست بزرگ و کوچک به اهتزاز در آمده بود.

"طریق المهدی"را طلاب جهادگر قمی راه انداختند. به قول رهبرشان «آتش به اختیار» حرکت کردند و اینگونه حرکت‌هاست که ماندگار خواهد شد.

این حرکت مردمی به سمت جمکران به نیت اجتماع قلوب و در راستای پیام ۹ بندی رهبر معظم انقلاب به جهادگران، هر هفته سه شنبه‌ها دنبال می‌شود.

آغاز این حرکت به ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ بر می‌گردد و سه شنبه‌های هر هفته بلوار پیامبر اعظم شاهد منتظران آقاست.

این مسیر هم جوانان را به خود می‌بیند هم پیران و کودکان را. پدرها و مادرها گاه با کودکان خود در کالسکه، بچه‌ها هم با سرخوشی‌های کودکانه، گاه در حال دویدن، گاه پا به پای مادران و گاه بر کول پدران.

همه فعال و همه یک جهت، مسیر را طی می‌کنند. همه یک هدف دارند، چشم انتظار یار، عاشق و واله و شیدا قدم برمی‌دارند؛ شاید این اجتماع، کوچک و پراکنده و کم باشد اما مسیری که انتخاب شده قطعا هفته‌های بعدی را پرشورتر خواهد دید.

در مسیر هر کسی نجوایی با مولای خود دارد. یکی ذکر می‌گوید یکی همدرد دردهای بغل دستی‌اش می‌شود، یکی علت نیامدن مولا را در ذهن و دل خود جست‌وجو می‌کند، یکی شرمنده و شرمسار است و سر به زیر دارد و گناه خود را مانع حضور مولایش می‌داند اما با وجود همه اینها نشاط جمعی است که در این جمعیت به چشم می‌خورد.

پابرهنگان این مسیر کم نیستند، زنی کفش‌های خود را قلاب کیفهایش کرده، پابرهنه و با نیتی که خود و خدا و امامش از آن آگاهند قدم بر می‌دارد.

چقدر شباهت است بین پیاده روی‌های اربعینی و قدم‌هایی که به نیت امام در مسیر جمکران برداشته می‌شود.

ایستگاه‌های صلواتی، شربت زعفران و گلاب، کیک و شیرینی، طبق خرمای ناب و خنکای باد بهاری، همه و همه لذت و سرمستی مسیر را برایت چند برابر می کند.

چای ایرانی که به سبک عراقی دم کشیده می‌شود شیرین و بدون قند پهلو، طعم چای عراقی دلت را به مسیر نجف تا کربلا می‌برد.

حسین جان دلمان منتقم خونت را می طلبد.

مولای من، آقای غریب جهان حتما که می‌دانی چقدر دوستت داریم و چقدر نبودنت باعث خفقان عالم شده است. کاش این پیاده روی‌ها و قدم برداشتن هر بچه شیعه، هر جوان شیعه، هر سالمند منتظر چشم به راه، سهمی در زود آمدنت داشته باشد.

عمودها یکی یکی طی می‌شوند و به عمود ۸۰ می‌رسیم جایی که همه تجمع کرده‌اند تا رو به گنبد تو بایستند و به تو بگویند عشق جانم، امام زمانم / دنیا بدون تو معنایی ندارد.

همه ایستاده اند. پا به پای فرزندان دهه نودیشان و همصدا می گویند: "سلام فرمانده "

گزارشگر: محبوبه حقیقت

ارسال نظرات
آخرین اخبار