با قدیمی های ورزش بسیج

غیرمحرمانه با جناب سرهنگ احمدی یگانه مسئول تربیت بدنی استان لرستان

کد خبر: ۹۴۳۰۹۵۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

غیرمحرمانه با جناب سرهنگ احمدی یگانه مسئول تربیت بدنی استان لرستان

ضمن عرض سلام و خسته نباشید

لطفا بیوگرافی، تحصیلات، سابقه ورزشی وقهرمانی خودتون رو برای ما بیان کنید.

با سلام و عرض ادب خدمت شما.

بنده محمد احمدی یگانه هستم که در حال حاضر در تربیت بدنی استان لرستان به میهن عزیزمان خدمت رسانی میکنم.

تحصیلات بنده کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد مدیریت ورزش میباشد.

بنده از 16 سالگی ورزش بوکس را آغاز کردم و نایب قهرمان جوانان استان لرستان شدم. پس از آن به کشتی رفتم و در خلال خدمت مقدس سربازی و جنگ تحمیلی در مسابقات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مقام نایب قهرمانی دست یافتم.

پس از آن هم چندین مقام ورزشی کسب کردم و حدودا 10 سال در مسابقات نیروی زمینی و ستاد کل سپاه مقام های متعدد کسب کردم و چندین بار در مسابقات انتخابی تیم ملی به این تیم دعوت شدم ولی به دلایلی نتوانستم در تیم ملی حضور داشته باشم.

 

از چه تاریخی به سمت فعلی منصوب شدید و قبل از آن در چه جایگاهی مشغول به خدمت بودید؟

بنده در تربیت بدنی تیپ57 مدتی خدمت رسانی کردم و سپس حدود 5 سال در سمت مدیر عامل باشگاه فجر بودم و سپس به مدت 2 سال در طرح و برنامه تیپ 57 مشغول بودم و از سال 92 تا به امروز در خدمت ورزش سپاه استان لرستان هستم.

 

اگر سمت فعلی را نداشتید، دوست داشتین در چه جایگاه و سمتی خدمت رسانی کنید؟

بنده با اطمینان میگویم که اگر 100 بار هم به عقب برگردم و وارد سپاه شوم باز هم به ورزش میآیم و خصوصا ورزش پایگاههای بسیج را برای خدمت انتخاب خواهم کرد.

اما اگر مقدور نباشد دوست دارم در آموزش و پرورش و شغل معلمی که حقیقتا شغل انبیای الهیست به میهنم خدمت کنم.

 

تلخ ترین و شیرین ترین خاطره ای که در این سالیان داشته اید را برای ما تعریف میکنید؟

یک بار که ما به همراهی سردار یزدانی برای بازرسی رفته بودیم، سردار به بسیجی های جوان هدیه نقدی میدادند، نوبت به نوجوانی حدودا 12 ساله رسید که متوجه شدیم که دیگر پولی باقی نمانده، بنده خواستم مبلغی را خودم به آن نوجوان بدهم که این نوجوان بسیجی به من درس بزرگی داد و گفت : من پول نمیخواهم و برای رضایت خداوند اینجا کار میکنم.

خاطرات تلخ من هم این جوانانی است که در بسیج فعالیت میکنند و تنها تفریحشان ورزش است که امکانات این امر مهیا نیست و نمیتوانیم با این بودجه ورزشی کمکی به این امر کنیم.

 

مهم ترین دستاوردهایی که در این سالیان در ورزش استان داشته اید را برای ما تعریف کنید؟

مهم ترین دستاورد من در این سال ها این است که اتاق من به روی همه بسیجی ها باز بوده و حتی اگر نتوانستم در جایی کمکی کرده باشم حداقل کارم این بوده که برای آنها چای ریختم و همواره گفته ام که من خادم شما بسیجیان هستم.

یکی دیگر از دستاوردهای بنده در این سال ها کادرسازی بوده، به نحوی که بسیاری از نیروی های خودمان را ترغیب به ادامه تحصیل کردم و امروز میانگین مدرک تحصیلی کادر ما از فوق دیپلم به فوق لیسانس رسیده که این موفقیت بزرگی در جهت کادرسازی به حساب میآید.

 

 با توجه به سابقه مدیریتی شما، فکر میکنید مسیر ورزش بسیج رو به پیشرفت است یا خیر؟ و به طور کلی عملکرد بسیج در امر خطیر ورزش را چطور ارزیابی میکنید؟

متاسفانه در این سالها و به خصوص از سال 95 بنده شاهد سیر نزولی ورزش بسیج بودم و این مهم را به مسئولین امر بارها گفته ام. به مسئولین سازمان ورزش و حتی بالاتر و ستاد کل اطلاع دادیم که این بودجه کمی که به سازمان ورزش اختصاص میدهند باعث بسته شدن دست مسئولین سازمان و در تنگنا قرارگرفتن این عزیزان علی رغم تلاش زیادشان شده است.

به هر حال امیدواریم با تجدید نظر مسئولین امر ورزش بسیج از این مشکلات رها شده و روند رو به رشد بگیرد.

 

در پایان اگر نکته هست یا سوالی که فراموش کردیم از حضورتون بپرسیم، بفرمایید؟

 فقظ همین که به داد ورزش بسیج برسند که انسجام ورزش انسجام بسیج است.

ارسال نظرات