خبرهای داغ:

کارکرد واقعی حوزه علمیه تعلیم و تزکیه است/زمینه سازی ظهور در حوزه‌های علمیه

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: حوزه علمیه باید کارکرد واقعی حوزه را برای طلاب تبیین کنند که اصل آن تعلیم علوم دینی است و این حوزه‌های علمیه رزمایشی برای دوران ظهور است.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۰۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

کارکرد واقعی حوزه علمیه تعلیم و تزکیه است/زمینه سازی ظهور در حوزه‌های علمیهبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم تجلیل از اساتید حوزه‌های علمیه خواهران شاهرود در حرم شهدای گمنام در ارتفاعات این شهر، با گرامیداشت هفته معلم، با بیان اینکه اولین معلم خداست، اظهار کرد: درجه اول تعلیم است که خداوند به بشر لطف کرده و بعد به انبیاء لطف کرده است و هدف بعثت انبیا تعلیم مردم است و اشرف آن‌ها پیامبر اسلام است و به علومی که ذهن ما نمی‌گنجد مسلح هستند.
او با بیان اینکه بشر به اندازه ظرفیت خود می‌تواند از علم برخودار شود، گفت: میزان علم مهم است که هر کس در حوزه خود اهل تعلیم باشد، اگر علم ارزشمند است، معلم علم هم محترم است.
امینی ادامه داد: جامعه را اینطور تربیت کرد که همه معلمان محترم هستند و معلم علم باید محترم باشد که اگر بی ارزش شد جامعه سقوط می‌کند.
امام جمعه شاهرود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله اشرفی گفت: حوزه علمیه شاهرود، معلمان بسیار تأثیرگذار داشته و رهبری انقلاب فرمود (شهر معلمان دین و اخلاق) که باید مورد توجه قرار داد.
او با تشکر از اساتید حوزه علمیه، افزود: اساتید حوزه علمیه باید کارکرد واقعی حوزه را برای طلاب تبیین کنند که اصل آن تعلیم علوم دینی است و این حوزه‌های علمیه رزمایشی برای دوران ظهور است و حوزه‌های علمیه در بخش تخصصی تعلیم زمینه ساز ظهور باشند.
امینی اضافه کرد: کارکرد حوزه علمیه را باید مورد توجه قرار داد، معارف اسلامی و‌مکتب اهل بیت علیهم السلام مورد نیاز دنیاست و اساتید علاوه بر تعلیم باید تزکیه را مورد توجه قرار دهند.
در این مراسم از اساتید حوزه‌های علمیه خواهران شاهرود با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار