نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

سپاه پاسداران برگرفته از هویت ملت ایران است/ معلمان پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی هستند/ غربی ها با اجرای سند ۲۰۳۰ دنبال بی هویتی آموزش و پرورش هستند

آیت الله دری نجف‌آبادی گفت: آموزش‌وپرورش در گام دوم انقلاب باید در عرصه‌های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و معنوی نقش‌آفرینی کند و طرح تحول در نظام آموزش‌وپرورش باید باقوت محقق شود.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۷۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک امروز در همایش گرامیداشت روز معلم گفت: هفته معلم و تعلیم و تربیت که به مناسبت شهادت فیلسوف بزرگ اسلام شهید آیت‌الله مطهری نام‌گذاری شده فرصتی مناسب برای بازخوانی سیره و آثار شهید مطهری و تجلیل از مجاهدت‌های معلمان است.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: آمادگی برای سال تحصیلی جدید در دستور کار آموزش‌وپرورش باشد و برنامه هفتم توسعه در دولت جدید قطعاً فصل جدیدی از شکوفایی‌ها برای کشور را رقم می‌زند و آموزش‌وپرورش با تکیه‌بر برنامه هفتم و سند تحول و بیانیه گام دوم باید در عرصه تعلیم و تربیت و جهاد تبیین به‌خوبی بدرخشد.

وی ادامه داد: حوادث مختلف دنیا و منطقه زمینه برای تحولات عظیم فراهم کرده که این تحولات به برکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است و لذا امروز وظیفه سنگینی در قبال حوادث داریم و باید خود را برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف جهانی آماده کنیم.

امام‌جمعه اراک گفت: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی هویت جدیدی پیداکرده و هویت عمیق اسلامی و ولایی انقلاب انسان‌ساز، تحول‌گرا، مهدی باور، ولایت محور و مردم‌دوست است و روز به روز باید این هویت گسترش و تقویت شود و در جهان اسلام طنین انداز شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: شجره طیبه انقلاب اسلامی به برکت هویت عمیق اسلامی و ولایت فقیه امروز در اوج اقتدار و سربلندی است و در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند و امروز باید از این هویت در نقشه جدید تاریخ جهان به خوبی استفاده کنیم.

دری نجف آبادی گفت: پشتوانه عظیم دینی و انقلابی ملت ایران آنها را در بین سایر ملت ها به یک الگو تبدیل کرده و روز به روز باید این پشتوانه تقویت شود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز مملو از ظرفیت های دینی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی است که باید برای ساختن آینده ای روشن ، امیدآفرین ، تحول گرا و قوی پای کار بیاید و در عرصه های مختلف جهانی بدرخشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: باقی ماندن سپاه در لیست تحریم های ظالمانه آمریکائی ها نشان از جایگاه مهم منطقه ای و بین المللی سپاه در عرصه های مختلف است و سپاه پاسداران برگرفته از هویت ملت ایران است و ملت ایران و امت اسلام با اقتدار، یکرنگی و یکپارچگی پشتیبان سپاه و نیروهای مسلح هستند.

امام جمعه اراک بیان کرد: ملت ایران با قدرت پشتیبان مظلومان است و در هر نقطه ای از عالم از ظالمان و مستکبرین برائت می جوید و ایران اسلامی امروز به برکت سپاه پاسداران در عرصه های مختلف بین المللی حرف برای گفتن دارد و با هدایت های مقام معظم رهبری مسیر دفاع از مظلومین ، جبهه مقتدر مقاومت و مسیر آزادگی و عزت ادامه پیدا می کند.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی سرزمین شهید سلیمانی ها و شهید حججی ها است و ملت ایران با همت و عزم راسخ برای تحقق آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

دری نجف آبادی گفت: آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب باید در عرصه های تربیتی، آموزشی، فرهنگی و معنوی نقش آفرینی کند و طرح تحول در نظام آموزش و پرورش باید با قوت محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه غربی ها با سند ۲۰۳۰ دنبال بی هویتی آموزش و پرورش هستند یادآور شد: باید با نگاه انقلابی ، هدف گرا و تحول آفرین در راستای اعتلای نظام آموزشی گام برداریم.

امام جمعه اراک بیان کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی معادلات بیگانگان را به هم ریخت و امروز ایران اسلامی با قوت در برابر گرگ های آدم خوار و کودک کشان عالم ایستادگی می کند و از آرمان های اسلام با قوت دفاع خواهد کرد.

دری نجف آبادی گفت: انقلاب اسلامی کارآمدی و توانمندی مکتب اسلام در حوزه های مختلف را نشان داد و در بسیاری از عرصه ها الگوهای موفق ارائه نمود.

وی خاطرنشان کرد: امروز معلمان رسالت سنگین و تاریخی بر عهده دارند و پایه گذار تمدن نوین اسلامی هستند و در گام دوم انقلاب نقش مهمی در پیش برندگی انقلاب اسلامی دارند و باید دین خود را به اسلام به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار