آیت‌الله محامی:

عید سعید فطر عید مسلمین و مایه شرافت و کرامت پیامبر اکرم(ص) است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: عید سعید فطر و عید مسلمین و مایه شرافت و کرامت پیامبر اکرم(ص) می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۳۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در محل مصلی المهدی(عج) زاهدان برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: عید سعید فطر و عید مسلمین و مایه شرافت و کرامت پیامبر اکرم(ص) می‌باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه در میان عمر انسان است که رمضان امسال گذشت و درباره دنیا در منظومه معارف اسلامی تعابیر مختلفی بکار رفته که در یکی از این تعابیر از دنیا به عنوان مزرعه‌ای برای آخرت و در تعبیر دیگر از دنیا به عنوان میدان مسابقه و در تعبیر دیگر از دنیا به عنوان بازار نام برده شده است.

آیت‌الله محامی بیان داشت: دنیا مزرعه آخرت است و باید اینجا مشغول کشت باشیم تا در آخرت محصول خوب درو کنیم و خوشا به حال آنان که بتوانند در دنیا کشت خوب داشته باشند تا در آن دنیا محصول خوب درو کنند.

وی ادامه داد: ما در حال مسابقه کارهای خوب هستیم و باید در کارهای نیک از یکدیگر پیشی بگیریم زیرا دنیا میدان مسابقه است و فردا کسانی که در این مسابقه برنده شوند جایزه خود را از خداوند تبارک تعالی خواهند گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: تعبیر دیگر در مورد دنیا این است که دنیا یک بازار است برخی سود و عده ای زیان می‌برند و کسانی سود می‌برند که سرمایه خود را به خداوند قرض داده باشند تا خداوند نیز با سود چند برابر به آن ها بازگرداند برخی در این معامله با خداوند سود میبرند و جان و مال خودشان را در راه خداوند می دهند و خداوند خریدار جان و مال آن‌هاست و در عوض به آنها بهشت عنایت می کند.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه برای انسانهاست زیرا نفس ها، خواب و استراحت و هر کاری که بنده خوب خدا در ماه مبارک رمضان انجام دهد مایه جلب رحمت و مغفرت الهی است و در این ماه هر کار خیر، مزد و پاداش چندین برابر سایر ماه‌های سال را دارد و باید از این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را برد زیرا همین سود هم مراتبی دارد و فردای قیامت کسانی که سود برده اند حسرت می‌خورند که می‌توانستند بهتر از این عمل کنند.

امام جمعه زاهدان به قرائت و تفسیر خطبه ۴۶ صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در روز عید سعید فطر اینگونه اینگونه خدواند متعال مناجات دارد و می‌فرماید ای خدایی که رحم می‌کنی بر آن که بندگان بر او رحم نمی‌کنند و‌ ای کسی که می‌پذیری کسی را که در شهرها اگر سابقه مرا بدانند مرا را نمی‌پذیرند و‌ ای کسی که حاجتمندان خود را تحقیر و ناامید نمی‌کنی و ای کسی که دست رد بر سینه اصرار کنددگان نمی‌زنی و‌ ای کسی که پیشکش بی‌مقدار را می‌پذیری و کمترین کاری را که برایت کنند سپاس می‌نهی و پاداش بزرگ می دهی و آنقدر مهربانی که هر کس بخواهد به تو نزدیک شود به او نزدیک خواهی شد و اگر کسی قدناشناس باشد و به تو پشت کند به او بی اعتنایی نمی کنی و به سوی خود دعوت می کنی و در مجازات عجله نکرده و کار خوب را پرورش داده و تبادل به درخت ثمربخش می کنی تا سودی چندبرابر داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای سپاه، ارتش و شهدای روحانی عنوان داشت: در سال گذشته عید سعید فطر را در حالی برگزار کردیم که عزادار شهدایی از کشورهای یمن، فلسطین و افغانستان بودیم و امسال نیز در حالی مراسم عید سعید فطر را برگزار می‌کنیم که دست استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی به خون مسلمانان یمن، فلسطین و افغانستان آغشته است.

آیت‌الله محامی با محکوم کردن انفجارهای تروریستی در افغانستان اظهارداشت: حاکمان این کشور اگر جلوی آب را گرفته حقابه ایران را نداده‌اند حداقل کار این است که از مردم خودشان در برابر این حملات بیشتر محافظت کنند و جلوی این گونه حرکت‌های تروریستی را بگیرند.

وی تاکید کرد: از مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌های خودشان در جهت حمایت از مظلومان عالم و به خصوص مردم مظلوم و زجر کشیده افغانستان استفاده کنند.

آیت الله محامی از حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و گفت: روز قدس، روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و خوشبختانه پس از محدودیت‌های کرونایی شرایط برای برگزاری راهپیمایی گسترده فراهم بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: برخی روز گذشته را عید اعلام کرده و نماز عید اقامه کردند و تا سحر برخی علمای بزرگ به صورت تلفنی گفتگو داشتند و بیان داشتند که هنوز برای آن‌ها اطمینان آور نبوده است و بنده نیز عرض کردم که وقتی هفت هیئت استهلال با تجهیزات پیشرفته در مناطق مختلف استان رفته اند و به علت گردوغبار و ابری بودن هوا نتوانستد ماه را ببینند به ادعای رویت برخی از افراد متفرقه اعتماد سخت می شود.

وی ادامه داد: دوستان چنین بیان داشتند که بر اساس مذهب ما اگر دو نفر شهادت به دیدن ماه بدهند کفایت می‌کند و در پاسخ به آن‌ها گفتیم که انتظار این است بر اساس مذهب خود عمل کنید اما اعتماد به شهادت دو نفر که در فقه ما هم مورد اعتماد است در صورتی است که جهات تضعیف کننده‌ای نداشته باشد و وقتی مجموعه فراوان با تجهیزات پیشرفته برای استهلال می روند و نمی‌توانند اثری از ماه پیدا کنند اعتماد به ادعای برخی افراد سخت و مشکل خواهد بود.

امام جمعه زاهدان افزود: در کل انتظار این است که هر کس بر اساس مذهب خود عمل کند چنانچه در مذهب ما نیز انتظار این است که هر کس بر اساس فتوای مرجع تقلید خود عمل کند‌.

وی با تاکید بر وحدت بین مسلمانان گفت: مهم ین است که همه با هم در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی متحد و همراه باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار