خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین؛

وحدت و انسجام جامعه را با محور آیات قرآن ارتقا دهیم

آیت اله عابدینی در دیدار جمعی از فرماندهان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان گفت: وحدت و انسجام جامعه را با محور آیات قرآن ارتقا دهیم.
کد خبر: ۹۴۲۹۳۷۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین و جمعی از فرماندهان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد، اظهار کرد: زمانی‌که زندگی شهید مطهری را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همه ما مدیون نگاه‌های زلال و برداشت‌های ناب محمدی ایشان هستیم. شهیدان بزرگ ما همچون امثال حاج قاسم سلیمانی‌ها شاگرد شهید مطهری‌ها بوده‌اند، زیرا علامه مطهری هم عالم بود و هم خداوند فیض شهادت را به او عنایت کرد.

وی ادامه داد: حدیث مبسوط و مفصلی در اصول کافی از امام‌ رضا (ع) آمده که فرمودند اگر خدا بنده‌ای را برای پیگیری امور بندگان خود اختیار کند سه توانمندی به او می‌دهد، نخست اینکه شرح صدر به او عنایت می‌کند، دوم اینکه قلب او را از چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و سوم اینکه غیر از علوم اکتسابی به او علوم الهامی می‌دهد و آن قدر این علوم او را بی‌نیاز می‌کنند که از پاسخ به هیچ سؤالی درمانده نمی‌ماند و در دو راهی‌های حیرت و سرگردانی نیز سرگردان نمی‌ماند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مصداق این حدیث را در زندگی امام ‌خمینی (ره) به خوبی می‌شد رؤیت کرد که در تک‌تک لحظات زندگی صرفا به‌دنبال رضای خدا بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسالت حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه، تبیین مبانی ایمانی، ارکان انقلاب اسلامی، چشم‌اندازهای امام (ره) و چشم‌اندازهای ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب است، همچنان که رهبر ما فرموده‌اند انقلاب ما بی نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) پس از ضربتی که منتهی به شهادت حضرت شد، در آخرین وصیتی که پس از تقوا داشتند دو بار بحث وحدت، همدلی، برادری و انسجام نیروهای ایمانی را مطرح کردند، ایشان سفارش کردند بین شما اختلاف، کینه و کدورت نباشد و همچنین مجدد یادآوری کردند بر شما باد که برای اتصال و برادری با یکدیگر همت کنید، یکدیگر را ببخشید و از هم بگذرید و بر حذر باشید از اینکه به یکدیگر نامهربانی نشان داده و بخواهید روابط خود را قطع کنید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همان‌گونه که استان قزوین در رشته حفظ قرآن رتبه نخست کشوری را از منظر کیفی و کمی داراست، باید موضوع وحدت و انسجام را نیز جدی بگیریم و به آیات قرآن در این رابطه نیز جامه عمل بپوشانیم، ما باید تمام نقاط آسیب این موضوع را شناسایی کنیم و در صدد رفع آن‌ها باشیم.

وی در پایان گفت: ما باید بررسی کنیم در استان‌های دیگر انسجام نیروهای مؤمن، انقلابی و وحدت توده‌های مردمی چقدر است، البته نماز عید فطری که در سال 1398 به صورت یکپارچه در استان قزوین اقامه شد نشانگر انسجام مردم این استان بود و می بایست نقاط ضعف موضوع انسجام را رصد کرده و تلاش کنیم آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار