امام جمعه فارسان:

مقاومت تنها راه پیروزی مردم فلسطین و پایان اشغال سرزمین قدس است

حجت الاسلام ملک پور گفت: امروزه اکثریت قاطع مردم فلسطین به این نتیجه رسیده اند که با گفت و گوهای سیاسی و پیمانهای سازشکارانه پیروز نخواهند شد.
کد خبر: ۹۴۲۸۹۷۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان ضمن تشکر و قدر دانی از حضور پرشور و انقلابی مردم فهیم فارسان در راهپیمائی روز قدس گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

وی افزود: متقین دائماً برای تجدید روحیه خود به دنبال علم و حکمت هستند. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۸۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: این دل‌ها نیز همانند بدن‌ها خسته و افسرده مى شوند، بنابراین در جستجوى حکمت‌های تازه براى آن‌ها باشید.

امام جمعه فارسان ادامه داد: انسان ولو مشغول کار علمی هم باشد باز باید دنبال مطالب جدید و نو باشد. تغییر بدهد و تحول ایجاد کند و نگذارد یکنواختی و دل‌زدگی او را خسته و ملول کند. معمولاً یکنواختی خسته‌کننده است.

وی به سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان فارسان اشاره داشت و گفت: کمال تشکر را دارم از استاندار محترم و مدیران کل که دیروز در شهرستان بودند و جلسات مختلفی برگزار شد که ان شاالله نتایج این سفر و سفر ریاست محترم جمهور به استان در آینده نزدیک برای این شهرستان پر از خیر و برکت خواهد بود.

امام جمعه فارسان به‌روز جهانی کارگر اشاره کرد و بیان داشت: اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) روز جهانی کارگر است. اسلام کار و طلب روزى حلال را بالاترین عبادت می‌داند، رسول خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «عبادت ۷۰ جزء دارد برترین آن‏ها کار و کوشش براى به دست آوردن روزى حلال است.» انسان بیکار مذمت شده و حتی در روایت داریم که دعایش مستجاب نمی‌شود. کار ولو ساده و سبک باشد، اما موجب شرافت است و بهتر از آن است که انسان دست نیاز پیش دیگران دراز کند.

حجت الاسلام ملک پور افزود: بنابراین همان‌طور که کار ارزش دارد کارگر هم ارزشمند است و موردتکریم. کارگر ایرانى در این میدان مبارزه دو کار می‌کند هم تولید می‌کند و کشور را به سمت استقلال و خودکفائی و عدم وابستگی به بیگانگان پیش می‌برد و هم فرهنگ اسلام را در مورد کار و کارگر نشر و توسعه می‌دهد.

امام جمعه فارسان گفت: اینکه تأکید می‌شود کالای ایرانی که به دست تولیدکنندگان داخلی ساخته‌شده است خریداری و استفاده شود به این جهت است که موجب افزایش سرمایه اجتماعی و توانمندی اقتصادی خواهد شد. امسال را رهبر معظم انقلاب سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نامیدند. این تولید توسط چه کسانی محقق می‌شود؟ خب کارگران در خط مقدم هستند. مشارکت در امر تولید باید همه‌جانبه و همه‌گیر باشد.

اوی گفت: امروزه جامعه فلسطینی ۱۳ میلیون نفر جمعیت دارد که از ساده‌ترین حقوق انسانی ازجمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند. مهم‌ترین ویژگی این نامُعادله این است که در یک‌طرف آن رژیم صهیونیستی با حمایت گسترده همه کشورهای غربی قرار دارند و در طرف مقابل آن‌ها، جامعه فلسطینی تک‌وتنها است. این شرایط غیرانسانی ایجاب می‌کند که مسلمانان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه مظلوم فلسطین به این ظلم بزرگ پایان بدهند و زمینه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازند.

ملک پور اظهار داشت: امروزه اجماع سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین بیش از هر زمان دیگری است. با امضای سازش‌نامه اسلو از سوی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در سال ۱۹۹۳ و تغییر راهبرد این سازمان از مقاومت مسلحانه به گفتگوی سیاسی برای حل بحران،

وی گفت: جامعه فلسطینی دچار دوگانگی و اختلاف‌نظر شد ولی ناکامی جریان سازش در ۲۸ سال گذشته و شهرک‌سازی وسیع رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، مردم را به این نتیجه رسانده است که این راهکار نتیجه نمی‌دهد و اکنون اکثریت قاطع مردم از راهکار مقاومت حمایت کنند و آن را تنها راه پایان دادن به اشغال می‌دانند.

ملک پور افزود: آمریکا بیش از چهل سال است هر اقدامی که توانسته انجام داده تا شاید مردم ما را از مسیرش منصرف کند اما نتوانسته و ایران قوی‌تر، مستقل‌تر شد، اقتدار منطقه‌ای و جهانی‌اش و عمق راهبردی‌اش بیشتر شد.

امام‌جمعه فارسان در پایان گفت: امروز اسلام با سرعت در غرب و بخصوص در اروپا در حال پیشروی است. با سوزاندن قرآن و چنین حرکاتی نمی‌توانید جلوی این حرکت عظیم را بگیرید. اهانت به قرآن اهانت به همه ادیان است اهانت به همه کتب آسمانی و همه انبیا است و این حرکت محکوم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار