یکی از نمادهای جهاد تبیین شرکت در راهپیمایی روز قدس است

سردار فقیری گفت: زمانی که مطلب فوری، واجب و عینی می‌شود بر همه انسان‌ها واجب است که جهاد تبیین را انجام دهند و امروز یکی از نمادهای جهاد تبیین شرکت در راهپیمایی روز قدس است.
کد خبر: ۹۴۲۸۴۹۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در محفل انس با قرآن کریم که در فاطمیه سپاه سلمان برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شرکت باشکوه در راهپیمایی روز قدس، گفت: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند که مهمترین راهبرد امام خمینی است.

وی با اشاره به این مطلب که باید مسلمانان با هم متحد شوند و مبارزه و مقاومت تنها راه پیروزی فلسطین است، افزود: هم نوایی جهان اسلام با روز قدس نوید بخش پیروزی بیت المقدس است.

سردار فقیری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاه ششم اردیبهشت ماه بیان کردند که مسئله روز قدس امسال از هر سال مهمتر است البته مسئله فلسطین یک مسئله اساسی و مخصوص دولتها و کشورهای اسلامی نیست مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است، وجدان‌های انسانی وادار به واکنش می‌شوند در مقابل آنچه بر سر ملت فلسطین آمد صرفاً مسئله اسلامی هم نیست.

این مسئول ادامه داد: البته برای مسلمانان این کار اهمیت و الویت بیشتری دارد و غیر از جنبه‌های انسانی جنبه‌های شرعی و دینی هم دارد و این مسئله انسان است، به همین دلیل روز قدس محصول بینش عمیق حکمت خردمندی و تدبیر امام و نماد مقاومت جهان اسلام است.

وی با تأکید بر این مطلب که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند جهاد تبیین واجب عینی فوری است، تصریح کرد: زمانی که مطلب فوری، واجب و عینی می شود بر همه انسان‌ها کوچک و بزرگ همه و همه واجب است که جهاد تبیین را انجام دهند و امروز یکی از نمادهای جهاد تبیین شرکت در راهپیمایی روز قدس است دفاع از مظلوم و نشان دادن مظلومیت و ظلم رژیم کودک کش صهیونیستی بسیار مهم است.

این مسئول ادامه داد: روز قدس یوم الله است برای ملت ما امنیت آفرین است و ایستادگی در برابر ظلم و مستکبرین عقب نشینی دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان‌وبلوچستان روز قدس را روز دفاع از مظلوم و دفاع از حق دانست و اظهار کرد: اوج گیری مبارزات ملت فلسطین نقطه عطفی در انتفاضه و مبارزه با رژیم جعلی و کودک‌کش و موقت است امروز این مبارزه و مقاومت فقط مختص به غزه نیست این مبارزه به سراسر سرزمین فلسطین کشیده شده است.

وی ادامه داد: این وظیفه دینی انسانی و حقوق بشری است که به موضوع فلسطین توجه کنیم، هرساله روز قدس به عنوان روزی که پرونده جنایت و اشغالگری رژیم موقت و روبه زوال صهیونیستی علیه ملت مظلوم و توجه به مسجد اقصی به عنوان قبله اول مسلمین مورد بازخوانی در معرض افکار عمومی جهانیان قرار می گیرد، از اهمیت ویژه و حساسیت تعیین کننده ای برخوردار است.

سردار فقیری گفت: روز قدس تأثیر راهبردی و قابل توجهی در روند انتفاضه و امید بخش به مبارزان فلسطین خواهد داد به همین جهت راهپیمایی در استان بنا بر فرمایش رهبر که سیستان‌وبلوچستان پایتخت وحدت جهان اسلام است حضور مردم بسیار مؤثر است.

وی در پایان افزود: وظیفه شرعی و واجب عینی است که در این راهپیمایی شرکت کنیم که این حضور نماد وحدت و روحیه بخش به مردم و مبارزان فلسطین می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار