سفره‌های افطاری ساده امام‌زاده سید حمزه(ع) در کاشمر

محمدرضا علی‌نیا، مدیر بقعه امام‌زاده سید حمزه کاشمرافزود: این سفره‌های ساده افطاری از ابتدای ماه مبارک رمضان در بقعه سید حمزه(ع)، با هدف ترویج سنت حسنه افطاری ساده گسترده می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۵۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی،محمدرضا علی‌نیا، مدیر بقعه امام‌زاده سید حمزه کاشمرافزود: این سفره‌های ساده افطاری از ابتدای ماه مبارک رمضان در بقعه سید حمزه(ع)، با هدف ترویج سنت حسنه افطاری ساده گسترده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این بقعه هر شب حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر پای سفره‌های ساده افطار می‌نشینند، اظهار کرد: این مراسم از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و زائران و مجاوران بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جوار مقدس امام‌زادگان و در جمع سایر روزه‌داران، با افطاری ساده، روزه خود را باز می‌کنند.

 

وی با اعلام اینکه این سفره‌های افطاری شامل چای، نان، پنیر و خرما است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته با کمک خیران و واقفان، از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان، حدود ۴۵۰۰۰ روزه‌دار مهمان سفره افطاری در این بقعه هستند.

 

علی‌نیا بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ ساده‌زیستی در جامعه تأکید کرد و گفت: ساده‌زیستی و ترویج این فرهنگ باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا در سایه آن نیازمندان بیشتری تحت حمایت قرار گیرند.

 

وی تصریح کرد: بهترین سفره افطار، سفره‌ای است که به دور از تشریفات، اسراف و چشم و هم‌چشمی باشد و در راستای اجرای دستورات دینی برای روزه‌داران گسترده شود.

 

مدیر بقعه امام‌زاده سید حمزه کاشمر همچنین از اجرای پنج برنامه مذهبی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه سید حمزه خبر داد و گفت: هر روز بعد از نماز ظهر و عصر جلسه تفسیر قرآن و در ساعت ۱۸ نیز جلسه ترتیل‌خوانی همراه با تفسیر قرآن با حضور یکی از مبلغان اعزامی از قم برگزار می‌شود.

 

وی برگزاری جلسه تفسیر قرآن ویژه نوجوانان در محل مرکز افق امام‌زاده سید حمزه(ع)، برگزاری جلسه عمومی آموزش قرآن کریم با حضور بانوان و آقایان هر شب ساعت ۲۱ و برگزاری نمازهای یومیه به خصوص برنامه شب‌های قدر را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) دانست.

 

علی‌نیا گفت: در شب‌های قدر به طور متوسط ۱۵ هزار نفر در بقعه سید حمزه کاشمر حضور می‌یابند و پس از افطار تا سحر در این بقعه به شب زنده‌داری و برپایی مراسم احیا مشغول می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار