همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛

پاسداران گیلانی از عشق بازی در سپاه گفتند/ معنویت افزایی و محرومیت زدایی دو شاخصه مهم سپاه پاسداران

پاسداران گیلانی از عشق بازی در سپاه گفتند/ معنویت افزایی و محرومیت زدایی دو شاخصه مهم سپاه پاسداران
ورود سپاه در عرصه های مختلف علمی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی، درمانی، محرومیت زدایی و معنویت افزایی موجب دوام و قوام انقلاب اسلامی شده است. هیچ کس خدمات پاسداران جان بر کف را در هنگام سیل، زلزله و برف و همچنین مقابله با کرونا از یاد نخواهد برد.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۸۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

 

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از شاهکارهای ارزشمند امام راحل بود که پاسداری از نظام اسلامی را تثبیت کرد. ورود سپاه در عرصه های مختلف علمی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی، درمانی، محرومیت زدایی و معنویت افزایی موجب دوام و قوام انقلاب اسلامی شده است.
هیچ کس خدمات پاسداران جان بر کف را در هنگام سیل، زلزله و برف و همچنین مقابله با کرونا از یاد نخواهد برد. خدمت رسانی به مردم یکی از اولویت های همیشگی سپاه پاسداران بوده و از ابتدای تاسیس این نهاد انقلابی تاکنون، سپاه در بطن مردم بوده و دغدغه مردم و نظام را داشته و دارد و از همین رو همیشه مورد غضب دشمنان کوردل واقع شده است.
در ادامه به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرصت را مغتنم شمرده و با چند تن از پاسداران بازنشسته گیلانی به گفتگو نشستیم.


پاسداری از دستاوردهای انقلاب ماموریت اصلی سپاه است
اسماعیل اسماعیلی یکی از پاسداران بازنشسته گیلانی که در سن ۱۵ سالگی وارد اولین دوره دبیرستان سپاه شده می گوید: در تمامی ۳۲ سال خدمت همیشه برای من همراه با خاطرات خوب بوده البته بازنشستگی و دل کندن از محیط سپاه برایم سنگین بوده و هست.و خاطرات شیرین بنده موفقیت سپاه در عرصه های ملی و بین المللی است
وی، اقدامات سپاه در عرصه های مختلف بسیار ارزشمند و گرانسنگ توصیف کرد و افزود: سپاه خوشبختانه بعد از موفقیتهایش درجنگ، بهره گیری از امکانات لجستیکی اش در عرصه های سازندگی مانند مسکن محرومین، پل و سدسازی و آبرسانی و ... خدمات رسانی مانند کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان و هرجا که مشکلی برای نظام پیش بیاید سپاه پیش قدم می باسد.
این پاسدار گیلانی با بیان اینکه پاسداری از دستاوردهای انقلاب ماموریت اصلی سپاه است تصریح کرد: بدلیل ماموریت سپاه که پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و با پیروی از ولی فقیه هیچ موقع از اصول نظام خارج نمی شود مورد نفرت دشمنان اسلام و البته باعث وحشت دشمنان و امیدواری دوستان نظام می باشد.
اسماعیلی با بیان اینکه سپاه همواره حامی مظلومین و محورهای مقاومت است گفت: به خاطر مظلومیت محوری سپاه، دشمن همیشه در صدد ضربه زدن به این نهاد انقلاب بوده و همواره مورد تحریم استکبار قرار گرفته است.
وی با اشاره شهادت جانسوز سرداد شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: مالک اشتر زمان، سردار دلها و مرد خدایی که حیاتش و شهادتش لرزه براندام دشمنان اسلام انداخت.
پاسدار بازنشسته گیلانی با اشاره به محبوبیت سپاه نزد مردم، بیان کرد: اولین انتظار مردم از سپاه بعنوان پاسدار انقلاب ایجاد امنیت داخلی و خارجی و مرحله بعدی خدمات رسانی و در کلیه بلایا و مشکلات به داد مردم برسد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه سپاه موفقیت های چشم گیری در عرصه های مختلف بدست آورده، گفت: سپاه بدون در نظر گرفتن مسائل مادی و بدون چشم داشت و در تمامی دولت ها چه اصول گرا و چه اصلاح طلب، عزم خود را جزم نموده تا ریشه محرومیت را بخشکاند، لذا در سخت ترین مسائلی که بایستی هزینه گزافی بر دولتمردان تحمیل شود با حداقل هزینه و با کمک گروه های جهادی و بسیج مانند لوله کشی آب در مناطق صعب العبور و یا ساخت منزل محرومین انجام وظیفه کرده است.
وی همچنین اضافه کرد: ایجاد امنیت پایدار در مرزهای داخلی و عمق استراتژیک ایران و کمک به محورهای مقاومت در عراق و سوریه و ... کمک به سایر ارگانها و نهادها در خدمات رسانی به مردم و همچنین کادر سازی و صدور افراد انقلابی و باسواد به بدنه نظام از جمله موفقیت های سپاه در عرصه های بین المللی و داخلی بوده است.

خدمت کردن در لباس پاسداری از انقلاب شیرین و دلچسب است
رسول عزیزی نژاد یکی از پاسداران بازنشسته گیلانی به دلیل حضورش در سپاه پاسداران می گوید: سپاه را تنها نهادی می دانستم که می توانست اهداف انقلاب مقدس اسلامی را بدرستی تحقق ببخشد، سپاه مولود انقلاب است با انقلاب بوجود آمد، از قبل وحود نداشت.
وی با بیان اینکه خدمت کردن در لباس پاسداری از انقلاب شیرین و دلچسب است افزود: حضور در محیط سپاه که رسالتش در یک جمله نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن هست و قلمرو آن گسترده و فرابخشی بودن اهداف ان است، بطور کلی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن محدود به یک حوزه خاص نیست و در بر گیرنده قلمروهای مختلف و عرصه های مرتبط است، چون سپاه صیانت از دستاوردهای انقلاب مقدس اسلامی را دارد، همه خدمت در آن شیرین می باشد.

سپاه از معنوی ترین سازمانهای بشری است
پاسدار بازنشسته گیلانی با بیان اینکه سپاه از معنوی ترین سازمانهای بشری است گفت: سپاه این نهاد انقلابی ارتباط صمیمی و موثر با مردم دارد، در متن مردم حضور دارد، محبت و مودت نسبت به مردم دارد.
عزیزی نژاد با اشاره به عدم مادی محوری سپاه و همچنین معنویت افزایی این نهاد انقلابی، بیان کرد: از ویژگی های مهم پاسداران ما دوری از زخارف دنیوی و پرهیز از تشریفات زاید است و زندگی اکثر پاسداران همانند قشر متوسط مردم جامعه بوده و این موضوع در بین فرماندهان صدق می کند چون سپاه یک نهاد ارزشی است.
وی با بیان اينكه معنویت جانمایه و اساس سپاه است افزود: در واقع ان چیزی که در روح و کالبد مجموعه سپاه است معنویت افزایی بوده و این نهال معنویت در سرزمین ایمان، توکل و اخلاص بوجود آمده است.

محور اصلی قدرت سپاه معنویت است
این پاسدار گیلانی با بیان اینکه محور اصلی قدرت سپاه معنویت است و همین نکته سپاه را از بقیه نیرپهای مسلح متمایز می کند، گفت: معنویت مایه آرامش، نشاط، قوت و امید انسان هست و الحمدالله این امر در پاسداران ما وجود دارد.
عزیزی نژاد، زندگی بدون معنویت را تک بعدی دانست و بیان کرد: دستیابی به معنویت گمشده بزرگ انسانی و جوامع بشری است، معنویت پاسداران ما تمام گره های به ظاهر سخت و باز نشدنی مراحل انقلاب را با اخلاص پاسدارانش گشود.


دشمنان به شدت از سپاه واهمه دارند
اسماعیل عموزاده یکی دیگر از پاسداران بازنشسته گیلانی، که در دوم اردیبهشت ۶۷ در سالروز تاسیس سپاه وارد این نهاد مقدس شده، می گوید: ارتحال امام خمینی(ره) تلخ ترین خاطره و همچنین انتخاب
نور چشمانمان حضرت امام خامنه ای بعنوان رهبر انقلاب اسلامی که بارقه امید را در دل انقلابیون و یاس و نا امیدی را در دل دشمنان انقلاب ایجاد کرد، نیز شیرین ترین خاطره برایم در لباس پاسداری بوده است.
وی، تاسیس سپاه پاسداران را از شاهکارهای بزرگ انقلاب دانست و افزود: امام بزرگوار وقتی فرمان تشکیل سپاه را داد می دانست روزی جوانان عاشق این ملت باید کاری کنند که دشمنان انقلاب از اسم سپاه بدنهاشان به بلرزه بیفتد و همانطور هم شد.
این پاسدار گیلانی با بیان اینکه سپاه همواره در انجام ماموریت هایش سربلند بیرون آمده، گفت: در دهه گذشته سپاه در هر ماموریتی که وارد شد موفق عمل کرد در بخش سازندگی می توانیم به ساخت سدها، جاده ها، خانه سازی برای محرومین، ساخت تجهیزات نظامی پژوهشهای علمی، ساخت ماهواره و از همه مهمتر کمک رسانی درحوادث طبیعی مثل سیل و زلزله برای مردم نیازمندو...که میتوان این عملکرد را مهم وخوب ارزیابی کرد.
عموزاده با بیان اینکه دشمنان به شدت از سپاه واهمه دارند، اضافه کرد: نگاه دشمنان به سپاه مثل این است که مامور قبض روحشان را میبینند چرا که می دانند سپاه باداشتن پاسدارانی مثل سلیمانی ها، حق بین ها هرگز در مقابل دشمنان انقلاب سرفرود نخواهند آورد و لحظه ای از بیعتشان با ولی امر و عهدشان با شهدا غافل نخواهند شد لذا همیشه موضع آماده باش به خود می گیرد و خوب میداند سپاه چون صائقه عمل می کند وعین الاسد گواه این ادعاست.
وی با بیان اینکه دشمن چشم دیدن موفقیت های ارزشمند سپاه را ندارد افزود: استکبارجهانی چون سپاه را مانع موفقیت نقشه های شومش برای نابودی نظام اسلامی در تمام برهه های ۴۴ ساله انقلاب می دید و میبیند لذا چشم دیدن این نهاد مقدس را ندارد.

شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه یک پاسدار واقعی انقلاب است
پاسدار گیلانی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه یک پاسدار واقعی انقلاب است گفت: حاج قاسم نمونه ی بارز یک پاسداری بود که امام راحل انتظارش را داشت و شاید به همین منظور روز ولادت مولایمان امام حسین (ع) را روز پاسدار نامگذاری کرد و دیدیم که رهبر معظم انقلاب هم همان دید و نگاه را نسبت به سپاه داشت و دارد لذا در جایی فرمودند من از سپاه راضی هستم و هیچوقت نظرم بر نمی گردد. پس جا دارد هرکسی که افتخار پاسداری را خدا به او عطا کرد قدر این توفیق الهی را بداند و از سردار دلها الگو بگیرد که اگر اینگونه باشد مطمئنا پایان عمرش ختم به شهادت خواهد شد.
عموزاده با بیان اینکه محبوبیت سپاه در بین آحاد مردم وصف ناشدنی است، تصریح کرد: مردم انتظارشان از سپاه اینست که حافظ ارزشهای انقلاب باشند همانگونه که تاکنون غیر این نبود ومردم این را در کوران انقلاب دیدند و به آن ایمان دارند در فتنه های مختلف دشمنان خارجی و داخلی مثل فتنه ۷۸و۸۸ و۹۶ و... سپاه نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد لذا مردم سپاه را دوست دارند و گواه این ادعا تشییع پیکر سردارشهید حاج قاسم سلیمانی بود که همه دنیا به عینه دیدند.
وی اقدامات سپاه در بخش های مختلف را تحسین برانگیز خواند و افزود: سپاه با سازماندهی پاسداران و بسیجیان در قالب بسیج سازندگی سالهاست که جای خالی جهاد سازندگی که امام بزرگوار برای رسیدگی به محرومان تاسیس کرد را پرکرده و در صعب العبورترین روستاهای این کشور رد پای بسیجیان خاکی امام و رهبری را بخود دیدند و شاهد عمران و آبادی در حد توان شدند و شاید با همه ی بی مهری ها خصوصا در دولتهای یازده و دوازدهم آبرو برای این نظام خریدند و دل محرومین را شاد کردند و این عزم راسخ همچنان ادامه دارد .
این پاسدار گیلانی با اشاره به خدمات ارزشمند سپاه در مبارزه با کرونا، این اقدامات را گامی بزرگ در راستای ریشه کن کردن و کنترل این ویروس منحوس دانست و بیان کرد:سپاه در سالهای شیوع ویروس منحوس کرونا با حضور در بیمارستانهای کشور همدوش با پرستاران در سخت ترین و خطرناکترین لحظات در کنار بیماران کرونایی بود و با تشکیل گروه هایی در قالب طرح شهید سلیمانی در شناسایی افراد مبتلا به بیماری نقش مهمی در مهار این ویروس ایفا کرد.
عموزاده با اشاره دستاوردهای موشکی و نظامی سپاه، اضافه کرد: سپاه درعرصه ساخت موشکهای نقطه زن و پهبادهای مدرن شناسایی و تجهیزات مختلف نظامی و همچنین ماهواره های مخابراتی افتخار بزرگی نصیب ایران اسلامی کرد.

سپاه ستون و استوانه موثر نظام و انقلاب است
معاون روابط عمومی و تبلیغات اسلامی سپاه قدس گیلان هم با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران، اقدامات این نهاد انقلابی را در بخش های مختلف بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: نگاه ُسپاه از ابتدای تاسیس این نهاد تاکنون، بر پایه حفظ نظام، محرومیت زدایی و توجه ویژه دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان عالم بوده است.
سرهنگ پاسدار مهدی پارسا با اشاره به ارتباط عمیق سپاه، نظام و مردم، بیان کرد: بسیج و سپاه حلقه واصله محکمی بین نظام و مردم بوده و در این مسیر با تبعیت از ولی امر مسلمین رهبری معظم انقلاب به راهش ادامه می دهد.
وی با اشاره به محبوبیت و جایگاه اجتماعی سپاه در دل مردم، افزود: سپاه در این سال ها تمام هم و غمش، خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از آنها بوده است و در این راستا از هیج کوششی دریغ نمی کند.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان، اقدامات پاسداران و بسیجیان در عرصه های مختلف را جهادی و انقلابی برشمرد و بیان کرد: خدمات سپاه در بخش های مختلف از محرومیت زدایی گرفته، ساخت مسکن محرومیت، اجرای پروژه های عام المنفعه و حضور میدانی در بحران ها، تا عملکرد ارزشمند در مقابله با کرونا و اجرای طرح واکسیناسیون هیچ وقت از یاد مردم نخواهد رفت.
پارسا با اشاره به رتبه اول گیلان در اجرای طرح واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: توفیقات کادر درمان، اجرای طرح غربالگری، رزمایش کمک مؤمنانه و همچنین اجرای طرح واکسیناسیون از افتخارات سپاه قدس گیلان است.
وی با بیان اينکه سپاه ستون و استوانه موثر نظام و انقلاب است، افزود: اقدامات فرهنگی، اجتماعی و مردم محورانه سپاه، این نهاد را از دیگر ارگان ها متمایز کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار