نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

حمایت همه‌جانبه مقام معظم رهبری از شرکت‌های دانش‌بنیان

تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رهبر فرزانه انقلاب همواره به‌صورت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۲۷۲۰۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با هیأت رئیسه پارک علم و فناوری و برخی از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: رهبر فرزانه انقلاب با دوراندیشی موجب هدایت و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان شده اند.
وی اضافه کرد: آیت‌الله خامنه‌ای از اول انقلاب در حوزه‌های مختلف علوم به‌ویژه در حوزه خودکفایی، تولید محصولات داخل، قطعه‌سازی و صنایع نظامی از شرکت‌های فناور دانش‌بنیان حمایت بی‌نظیری انجام داده‌اند و همواره دولت‌ها را به سمت حمایت از فناوری سوق می‌دهند.
حجت الاسلام آل هاشم ایجاد شهرک فناوری توسط پارک علم و فناوری را خبری خوشحال‌کننده دانست و تأکید کرد: اقدامات شایسته‌ای در پارک علم و فناوری انجام‌شده و از رئیس‌جمهور در سفر آتی به استان خواهند خواست حمایت‌های بیشتری برای اجرای برنامه‌ها و اقدامات پارک علم و فناوری استان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان انجام شود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی این پارک گفت: میزان بودجه پارک علم و فناوری استان در سال جاری از رتبه 18 در سال 97 به رتبه دوم در سال جاری افزایش‌یافته است.
 عبدالرضا واعظی افزود: میزان بودجه عمرانی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال جاری 24 برابر شده است و خواهیم توانست طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام را تا پایان سال تکمیل بکنیم.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در کشاورزی اظهار کرد: پارک علم و فناوری به‌زودی به‌صورت پایلوت یک باغ دانش بنیان در شهرستان بستان آباد ایجاد خواهد کرد و در این باغ سیب به منظور افزایش راندمان کشاورزی و کاهش مصرف آب و انرژی از آخرین فناوری ها و محصولات دانش بنیان بومی استفاده خواهد شد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی عنوان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به‌عنوان هاب کشور در حال ایجاد دفتر تعاملات علم وفناوری ایران در شهرک سازمان همکاری‌های شانگهای است و تعاملات بین‌المللی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری با کشورهای مختلف به‌ویژه چین گسترش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار