خبرهای داغ:
رییس شورای زکات استان قزوین؛

درآمد حاصل از زکات باید در زیرساخت ها و موضوعات بنیادی هزینه شود/دریافت سنتی و نوین زکات به صورت همزمان دنبال شود

امام جمعه قزوین تاکید کرد: برای تقویت زکات باید این درآمدها در زیرساخت ها و موضوعات بنیادی هزینه شود و مردم باید بدانند که زکات آنها در چه موضوعاتی هزینه می شود. همچنین دریافت سنتی و نوین زکات به صورت همزمان دنبال شود.
کد خبر: ۹۴۲۷۱۹۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات استان قزوین اظهار کرد: زکات سفره سخاوت امیرالمومنین(ع) و ولایت ائمه اطهار(ع) بوده که برای بندگان محروم خدا گسترده شده است.

وی ادامه داد: زکات ها، صدقات و انفاقات حاکمیتی بوده و سند آن آیه 41 سوره مبارک حج است که خداوند در این آیه می‌فرماید وقتی شما در زمین امکانات، تمکن و قدرتی پیدا کردید باید نماز و زکات را اقامه کنید، زیرا زکات نیز از جنس اقامه بوده و جدا از کارهای خیری و مؤسسه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: حضرت آیت‌الله جوادی آملی (حفظه الله) فرمودند برخی از امامان ما حتی دشمن اجازه نداد حج شخصی خود را به جا بیاورند، اما امام راحل به برکت مظلومیت ائمه و پیگیری فرمایشات آنان، حج، نماز و حاکمیت دینی را اقامه کرد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: اگر پاک شدن اموال اتفاق نیفتد، خدا می‌گوید دیگر نمی‌توانی آیات قرآن را بفهمی، وقتی هم که آیات را برایت می‌خوانند آن‌ها را پس میزنی، زیرا فقط انسان‌های پاک این آیات را می‌فهمند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امیدواریم با استقرار دولت جدید و با توجه به همت و اراده بالای مسئولان شاهد اقدامات برجسته و تحول آفرین در زمینه زکات باشیم و محدود به روزمرگی و انجام امور اداری نشویم.

وی افزود: زکات، صدقات و انفاقات یک موضوع مهمی است و سند آن آیه ۴۱ سوره حج است که خداوند می فرماید وقتی امکاناتی پیدا کردید باید نماز و زکات را اقامه کنید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: زکات، حج، نماز و ولایت باید در جامعه اقامه شود، چراکه اقامه این موضوعات منجر به اثرگذاری می شود و در غیر این صورت اثرگذاری مطلوب را نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: برای تقویت زکات باید این درآمدها در زیرساخت ها و موضوعات بنیادی هزینه شود و مردم باید بدانند که زکات آنها در چه موضوعاتی هزینه می شود.

آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: دریافت سنتی و نوین زکات به صورت همزمان دنبال شود چراکه روش‌های نوین پرداخت هنوز آن گونه که باید ترویج نیافته است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار