استاندار اردبیل: توجه به صنایع دانش‌بنیان، بهترین راهکار برای جبران عقب‌ماندگی اقتصاد استان است

سید حامد عاملی:اقتصاد استان اردبیل دچار عقب‌ماندگی بوده که برای خروج از این اقتصاد و جبران عقب‌ماندگی‌ها، توجه به صنایع دانش‌بنیان بهترین راهکار است.
کد خبر: ۹۴۲۶۲۲۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

استاندار اردبیل: توجه به صنایع دانش‌بنیان، بهترین راهکار برای جبران عقب‌ماندگی اقتصاد استان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد:اقتصاد استان اردبیل دچار عقب‌ماندگی بوده که برای خروج از این اقتصاد و جبران عقب‌ماندگی‌ها، توجه به صنایع دانش‌بنیان بهترین راهکار است.

استاندار اردبیل افزود:فعال‌سازی رویدادهای استارت‌آپی با مشارکت اتاق بازرگانی و پارک علم‌وفناوری برای رفع مشکلات بخش خصوصی اهمیت داشته و با تقویت این ایده‌ها به تعداد حداقل ۵ رویداد استارت‌آپی برای مجموعه واحدهای تولیدی، می‌توان بعضی از مشکلات بخش خصوصی را حل کرد و برای حل سایر مشکلات این بخش نیز از خرد جمعی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمود.

عاملی اضافه کرد:با توجه به شعار سال‌جاری و تاکید بر تولید دانش‌بنیان از سوی مقام معظم رهبری، راه‌اندازی کارهای جدید و دانش‌بنیان در استان اردبیل گامی برای ایجاد اشتغال نو و حفظ منابع انسانی دانش‌پایه و با استعداد است.

استاندار اردبیل اشاره کرد:برای توزیع منابع جهت تأمین زیرساخت‌های رشد دانش‌بنیان‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام و راهبردهایی تدوین می‌شود که اجرای کارخانه نوآوری برای استقرار دانش‌بنیان‌ها و اختصاص ۷۰ هکتار زمین برای شهرک فناوری استان اردبیل از جمله اقدامات در این راستا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار