رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان مربوط به خانم‌های خانه‌دار است

در جلسه ستاد کرونای استان مطالبی پیرامون آمار کرونا در هفته اخیر و آموزش حضوری و فواید آن مطرح شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۱۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی برگزار شد. در این جلسه مطالب مختلفی مطرح شد که بخشی از مهمترین آن را در ادامه می خوانید.

آمار کرونای استان با کاهش خفیفی همراه است

در این جلسه دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با مقایسه آمار کرونای هفته سوم و چهارم فروردین ماه، گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته سوم فروردین ماه امسال در استان مرکزی ۷۳۶ مورد بود اما در هفته چهارم فروردین ماه این مهم به ۶۸۱ رسیده که حدود ۷ درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: شمار افراد بستری مبتلا به کرونا در هفته سوم فروردین ۸۰ نفر گزارش شد اما در هفته چهارم فروردین به ۶۷ مورد رسیده که با ۱۶ درصد کاهش همراه بوده است.

شمار افراد درمان شده سرپایی کرونا در هفته سوم فروردین ماه ۶۵۵ مورد بوده که این آمار با ۶ درصد کاهش در هفته چهارم فروردین به ۶۱۴ مورد رسید.  همچنین میزان فوتی ها در طی یک هفته اخیر تغییری نداشته است.

والدین از بازگشایی مدارس استقبال خوبی کردند

احمد رضا نوازنی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فواید آموزش حضوری گفت: افزایش نشاط دانش آموزان، والدین و معلمان، کیفیت بخشی آموزشی، ارزشیابی مستمر، دوری از گوشی و تبلت، توجه به سلامت جسمی، تدریس دروس علمی و آزمایشگاهی، کاهش ترک تحصیل دانش آموزان، جلوگیری از افت تحصیلی و جلوگیری از عدم تحرک از دستاوردهای بازگشایی مدارس است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد ایجاد یک جنب و جوش در فضاهای آموزشی هستیم و امید و حیات در بین مدارس احیا شده و مشکلات مقاومت برخی از مدارس خصوصی حل شده و والدین هم از بازگشایی مدارس استقبال خوبی داشته اند.

تاکنون با توجه به آمار و اطلاعات رسمی هیچ گونه دلیلی مبنی بر افزایش آمار بیماری که به دلیل بازگشایی مدارس بوده، وجود ندارد و امیدواریم با حمایت همه جانبه و پشتیبانی والدین این روند مطلوب ادامه داشته باشد.

نوازنی گفت: مدارس تا یک ماه آینده فعالیت آموزشی خواهند داشت و ابتدای خرداد ماه امتحانات در مدارس آغاز خواهند شد و خوشبختانه هیچ گونه مشکلی تاکنون وجود ندارد.

بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان مربوط به خانم‌های خانه‌دار است

محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بین فوتی‌های کرونا افرادی که ۳ دوز واکسن را تزریق نکرده بودند یا در سنین بالای ۸۵ سال بودند و یا بیماری‌های زمینه‌ای شدید داشته‌اند بیشتر به چشم می‌خورند.

جمالیان اظهار کرد: اثرات مطلوب واکسن کرونا در پیک‌های مختلف به‌وضوح قابل‌نمایش است و واکسیناسیون عمومی مردم از دستاوردهای دولت سیزدهم است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد:هم‌اکنون ۷ شهرستان استان مرکزی وضعیت قرمز که شهرستان‌های اراک، تفرش، کمیجان، خنداب، شازند، فراهان و آشتیان است و ۲ شهرستان خمین و ساوه در وضعیت نارنجی و دلیجان، زرندیه و محلات در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با بازدیدی که از روند فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها داشتیم وضعیت بسیار مطلوب است و در خصوص برخی از خوابگاه‌ها نیاز به تأمین خوابگاه داریم که امیدواریم مشکل آن حل شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌ها مربوط به خانم‌های خانه‌دار با رقمی حدود ۳۳ هزار نفر ابتلا و ۱ هزار و ۳ نفر فوتی ، بازنشستگان با ابتلای ۶ هزار و ۹۰۵ نفر و ۹۴۷ فوتی ، افراد با شغل‌های آزاد ۱۵ هزار نفر ابتلا و ۱۸۷ نفر فوتی، کارمندان ۱۳ هزار نفر ابتلا و ۲۰ نفر فوتی، دانشجویان ۷ هزار نفر ابتلا و ۵ نفر فوتی و کشاورزان و دامداران با ۱ هزار و ۸۶۶ نفر ابتلا و ۵۹ نفر فوتی آمار حدودی اقشار مردم در بیماری کرونا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار