استاندار مرکزی:

موافقت ستاد کرونا با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در دیدار آلومینیوم اراک با خلیج‌فارس ماهشهر/ راهپیمایی روز قدس حضوری برگزار می‌شود

مخلص الائمه گفت: ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان مرکزی با برگزاری بازی آلومینیوم اراک با خلیج‌فارس ماهشهر با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران موافقت نموده و کلیه تمهیدات در این راستا پیش‌بینی‌شده که در صورت موافقت سازمان لیگ ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان تماشاگران خواهد بود و شرط حضور تزریق دو دوز واکسن است و انتظار داریم کلیه پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت دنبال شود تا تجربه موفقی به ماندگار بماند.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۰۹
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در ستاد کرونا استان مرکزی گفت: با بازگشایی مدارس شاهد حیات تازه آموزش و پرورش در سطح استان هستیم و با تمهیداتی که قبل از نوروز در مدارس برای بازگشایی انجام شده امروز روند آموزش حضوری مطلوب است و همه باید کمک کنند این روند ادامه پیدا کند.

مخلص الائمه اظهار کرد: علیرغم اینکه در چندین شهر استان روند افزایشی بوده ولی با توجه به تأثیر واکسیناسیون در چندین روز آینده پیش‌بینی شرایط بهتری را خواهیم داشت و تأثیر واکسیناسیون در موج هفتم بسیار محسوس است و تقاضا داریم مردم نسبت به تزریق سه دوز واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی میزان واکسیناسیون دوز اول ۹۶ درصد، دوز دوم ۸۹ درصد و دوز سوم ۵۰ درصد است که این میزان از میزان میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار مرکزی افزود: بعد از تعطیلات نوروزی شاهد کاهش حساسیت مردم نسبت به تزریق واکسن هستیم و نیاز است این حساسیت به واکسن دوباره در جامعه احساس شود و مردم و مسئولین باید جلوی عادی انگاری ها را بگیرند چراکه وضعیت آینده ویروس مشخص نیست و هرگونه سهل انگاری ما را با شرایط خطرناک مواجه می کند.

مخلص الائمه بیان کرد: با توجه به نزدیکی ایام لیالی قدر و افطاری ها نیاز است پروتکل های بهداشتی با دقت و حساسیت دنبال شود و رعایت فاصله گذاری ها و شیوه بهداشتی بسته بندی و توزیع اقلام افطاری یک ضرورت مهم است.

وی گفت: ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان مرکزی با برگزاری بازی آلومینیوم اراک با خلیج فارس ماهشهر با حضور ۳۰ درصدی تماشاگران موافقت نموده و کلیه تمهیدات در این راستا پیش بینی شده که در صورت موافقت سازمان لیگ ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان تماشاگران خواهد بود و شرط حضور تزریق دو دوز واکسن است و انتظار داریم کلیه پروتکل های بهداشتی با حساسیت دنبال شود تا تجربه موفقی به ماندگار بماند.

استاندار مرکزی یادآور شد: در لیالی قدر با محوریت سازمان تبلیغات و مشارکت دستگاه های متولی برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی مانعی ندارد و با توجه به رنگ بندی شهرستان ها شیوه نامه ها ابلاع شده که تا حد امکان و اجازه شرایط جوی در فضاهای رو باز باید برگزار شوند و در غیر اینصورت در فضاهای بسته شهرهای قرمز با ۳۰ درصد از ظرفیت و مدت ۹۰ دقیقه، شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت و ۹۰ دقیقه، شهرهای زرد با ۷۰ درصد و ۹۰ دقیقه و شهرهای آبی با ۱۰۰ درصد ظرفیت و بدون محدودیت زمانی برگزار کنند.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس امسال به شکل حضوری و با حضور باشکوه مردم برگزار می شود و همچنین نماز عید سعید فطر نیز به شکل حضوری خواهد بود.

مخلص الائمه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اطلاع رسانی مکان های واکسیناسیون اطلاع رسانی مرتب و جامعی داشته باشد و در اراک دو مرکز واکسیناسیون سیار پیش بینی شده و نیاز است در شهر ساوه مرکز سیار راه اندازی شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: متاسفانه از عملکرد شهرداری اراک بابت فراکارت هوشمند رضایت نداریم و عملکرد خوبی تاکنون نداشته چراکه این موضوع موجب نارضایتی مردمی شده وشهرداری اراک باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشد و روند آن را تسریع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار