اجلاسیه شهدا روحانی در سیستان و بلوچستان بر گزار می شود

دومین اجلاسیه 49 شهید روحانی و طلبه استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۷۴۳
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان به همراه جمهی از روحانیون بسیج طلاب و دست اندارکاران اجلاسیه شهدای روحانی استان با آیت الله محامی،نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

در این دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به برگزاری کنگره 4000 شهیدروحانی در 4خرداد 1401 بر همین اساس اجلاسیه شهدای روحانی استان در 19اردیبهشت1401 به صورت استانی در زاهدان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: درهمین رابطه جلسات متعددی در سال گذشته گرفته شده و در سال جدید 22فروردین 1401 اولین جلسه شورای هماهنگی بسیج و حوزه های علمیه برگزارشد.

حجت الاسلام علی اکبرپور هدف از برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی استان را آشنای مردم و طلاب جوان با رشادت‌ها، دلاوری ها، ایثار،جانفشانی و از خود گذشتگی طلاب و روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی، و عرصه مختلف خدمت از جمله کرونا ،سیل، زلزله  عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان 49شهیدروحانی و 50جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اکبر پور اظهار داشت: برای شهدای روحانی استان سیستان وبلوچستان 15جلدکتاب نگارش شده و سه تا کتاب جدید هم آماده چاپ می باشد که در اجلاسیه شهدای روحانی رونمایی می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان تصریح کرد: در دهه سوم ماه مبارک رمضان سال جاری قبل از برگزاری اجلاسیه و کنگره 4000 شهید روحانی سرکشی و دیدار وتجلیل از خانواده شهدای روحانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اجرا که یک تابلوفرش تصویر شهید و کارت هدیه 25000000ریال و سه جلد کتاب نگارش شده تقدیم خانواده شهدای روحانی خواهد شد.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار گفت: خبر اجرای یادواره شهدا روحانی استان خبر خوبی است و توفیقی است که شامل حال دست اندرکاران اجلاسیه شده است.

وی با اشاره به این مطلب که بر گزاری یادواره شهدا کار بزرگ و ارزشمندی است و همه ما مدیون جانفشانی و رشادتهای شهدا هستیم، ادامه داد: در یک مرحله باید نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم تا مشخصه شهدا را ثبت کنیم نباید به قدم اول بسنده کرد بلکه برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و سیره شهدا باید کار عملی انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: باید مسیر زنده نگه داشتن یاد شهدا ادامه پیداکند و برای این کار طلبه ها باید غیر از اطلاع رسانی کار محتوایی انجام دهند، که انجام کار محتوایی در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا مهم است.

آیت الله محامی با تاکید بر این مطلب که شهدا دارای شاخصه ها و ویژگیهای برجسته ای در زندگی بودند که ارتباط ویژه با خدا پیدا کرده و به مقام شهادت رسیده اند، ادامه داد: باید ویژگی های مثبت شهدا را کشف و برای مردم بازگو کنیم تا این مسیر ادامه پیدا کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار