تحقق جهاد تبیین به منظور امیدآفرینی در جامعه ضروری است

زنجان_مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی گفت:تحقق جهاد تبیین به منظور امید آفرینی در جامعه بخصوص در میان نسل جوان ضروری است.
کد خبر: ۹۴۲۵۴۸۹
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛محفل انس با قرآن کریم و مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی؛جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور کارکنان سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان و با سخنرانی حجت الاسلام محمد علی تیموری؛مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی این نهاد در حسینیه فاطمه الزهرا(س)برگزار شد.

 

تحقق جهاد تبیین به منظور امیدآفرینی در جامعه ضروری است

در این مراسم حجت‌الاسلام تیموری با اشاره به آیه 5 سوره قصص «نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ و ما اراده كرده‌ايم بر كسانى كه در زمين به ضعف و زبونى كشيده شدند، منّت گذاريم و آنان را پيشوايان و وارثان (روى زمين) قرار دهيم.»،گفت:در روایتی از امام محمد باقر(ع) آمده است،که این آیه در شأن امام مهدی (عج ) نازل شده است که خداوند بر او منت نهاده پس از استضعاف و وارث چیزهائى که در دست ستمکاران بوده است شود. 

 

 

وی با اشاره به اینکه اراده‌ و وعده  الهی برای تحقق مسئله ای  تعلق گيرد آن مسئله قطعاً عملى خواهد شد، اظهار کرد:همانا هر چیزی که پروردگار متعال اراده کند محقق می شود و با ظهور امام زمان (عج) انسان در دنیایی پر از زیبایی، نیکی و خیرخواهی زندگی خواهند کرد و این وعده خداوند است. 

 

 

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه وعده الهی حتما تحقق می یابد، افزود:ما انسان ها در خصوص زمان اتفاق این رویداد الهی موثر هستیم. 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه اعمال و رفتار انسان ها در زمان ظهور امام زمان (عج) تاثیر گذار است، تصریح کرد:اولین شرط برای تسریع در این موضوع ارتباط عاطفی داشتن امام زمان(عج) است و ایشان را با عشق و علاقه دعا کنیم. 

 

 

وی با بیان اینکه دومین شرط برای ظهور امام زمان(عج) همراه بودن با حضرت است، عنوان کرد:در هر شرایط و دوره ای باید همراه حضرت بود و نباید بدنبال منافع شخصی خود باشیم. 

 

 

حجت الاسلام تیموری با تاکید بر اینکه شرط سوم برای ظهور امام زمان (عج) کمک برای زمینه سازی ظهور است، بیان داشت:باید همه مردم برای ایجاد شرایط و زمینه ظهور اعم از:آمادگی عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، بصیرتی و اقتصادی و.....تلاش کنند و جامعه اسلامی را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم. 

 

 

وی با بیان اینکه ماموریت برای آمادگی زمینه ظهور سخت است،تاکید کرد:هیچ گاه در این زمینه نباید احساس ناامیدی و ناراحتی کرد بلکه کسی که عشق و محبت حضرت را در وجود خود داشته باشد هیچ گاه احساس ضعف و ناامیدی ندارد. 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه پاسداران انقلاب اسلامی سربازان امام زمان (عج) هستند، تاکید کرد:این وظیفه شما پاسداران است که تلاش کنید تا زمینه ظهور حضرت مهیا شود. 

 

 

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه در عصر حاضر دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه است، خاطرنشان کرد:امروز فراهم کردن بستر امید آفرینی، جهاد تبیین در جامعه و آشنا کردن جوانان با جامعه و فرهنگ مهدویت امری مهم و حساس است.

 

وی در پایان بااشاره به اولین سالگرد شهادت سردار سید محمدحجازی یادآور شد:مهم‌ترین خصوصیت وی ولایتمداری بود که در طول این سال‌ها ذره‌ای از مسیر ولایت خارج نشد و می‌توان او را الگوی اطاعت از ولایت برای بسیجیان و پاسداران دانست.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار