خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا استان قزوین؛

ناکامی کلاهبردار اینترنتی با اقدام سریع پلیس فتا استان

رئیس پلیس فتا استان از کشف پرونده کلاهبرداری فروش بذر و کود کشاورزی در فضای مجازی، با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا و عودت مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال به حساب شاکی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۶۸
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

قزوین_ سرهنگ محمد علی فرهودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع کلاهبرداری در فضای مجازی به مبلغ 950 میلیون ریال، تحت عنوان فروش بذر و کود کشاورزی به پلیس فتا، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت. 

 

وی افزود: در بررسی های ماموران مشخص شد، شاکی از طریق یکی از پیام رسان های فضای مجازی اقدام به خرید بذر و کود شیمیایی مورد نیاز خود کرده و بدون بررسی لازم و اطمینان از صحت فعالیت فروشنده، با پرداخت مبلغ 950 میلیون ریال ثبت سفارش انجام داده است. 

 

رئیس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: شاکی که پس از واریز وجه به حساب فروشنده هیچ دسترسی به او نداشته و اقلام سفارشی هم بدست او نرسیده بود، به ناچار پس از تماس های مکرر با فروشنده و عدم پاسخگویی او از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کرده و پرونده به پلیس فتا استان ارجاع داده شده بود. 

 

سرهنگ"فرهودی" با اشاره به اینکه با اقدام سریع و بموقع کارشناسان پلیس فتا حساب متهم مسدود شده و با اخذ دستور قضایی مبلغ به حساب شاکی واریز شد، از مردم خواست: با توجه به حضور کلاهبرداران در فضای مجازی، شهروندان دقت کافی را در انجام خریدهای اینترنتی داشته باشند و سعی کنند حتی‌المقدور خریدهای با مبالغ بالا را بصورت حضوری انجام دهند و قبل از اطمینان از صحت معاملات، از واریز بیعانه خودداری کنند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار