خبرهای داغ:

توجه به هنر در موضوعات قرآنی در جهت جذب مخاطب

شاهرود_ رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: موضوعات قرآنی را باید به روز رسانی کرد و در قالب هنر آورد تا جذابیت آن را برای قشر کودک و نوجوان دو چندان شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۱۹
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

توجه به هنر در موضوعات قرآنی در جهت جذب مخاطببه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار با اعضای موسسه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود اظهار کرد: موضوعات قرآنی را باید به روز رسانی کرد و در قالب هنر آورد تا جذابیت آن را برای قشر کودک و نوجوان دو چندان شود.
او با بیان اینکه تدوین نقشه راه قرآنی در سال ۱۴۰۱ باید در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود قرار گیرد، ابراز داشت: تعامل مسجد‌ها و موسسه‌ها در تدوین برنامه‌ها و طرح‌های جدید قرآنی می‌تواند جهش و پیشرفت خوبی در زمینه ترویج موضوعات قرآنی ایجاد کند.
امینی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امسال یکی از روان ترین، ساده‌ترین و ولایی‌ترین سال در ترویج طرح‌های قرآنی است، اشاره کرد و اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبیین نقشه راه قرآنی و تخصصی کردن موسسه‌های قرآنی در رشته‌هایی، چون حفظ، روان‌خوانی و تفسیر آسان می‌تواند گام بلندی در تحقق این امر بردارد.
امام جمعه شاهرود از افزایش اعتبارات موسسه‌های فرهنگی و هنری، قرآن و عترت خبر داد و گفت: موسسه‌ها هر چه سریع‌تر طرح‌های خود را ارائه داده تا به نسبت و قابلیت اجرایی هر طرح اعتبار به حساب آن‌ها واریز شود.
او با بیان اینکه ارتقای سواد رسانه‌ای می‌تواند آسیب‌های فضای مجازی را کم کند، افزود: ارتقای سواد رسانه‌ای و فهم آن می‌تواند بر نقش رسانه‌ها تاثیرگذار بوده، توسعه و تقویت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را به همراه داشته باشد.
امینی به موضوع ازدواج آسان و فرزندآوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اشاره کرد و گفت: اهمیت تشکیل خانواده و فرزندآوری از دیگر موارد مهم امنیت در کشور است و اجرای این طرح باید در جهاد تبیین اطلاع رسانی شود.
در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی و کارگروه‌های ۹ گانه تخصصی شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از این کارگروه ها، کارگروه توسعه امور قرآنی است که قرار است در جلسه آتی با حضور رؤسای کارگروه‌ها مسائل و برنامه‌های حوزه قرآن بررسی و راهکار‌هایی جهت توسعه اینگونه فعالیت‌ها ارائه شود.
محمدتقی یزدی با تاکید بر اینکه محوریت برگزاری برنامه‌ها باید افزایش نشاط و تقویت اخلاق فردی و اجتماعی روزه دار باشد افزود: در این راستا تنوع دادن به برنامه ها، اجرای متفاوت و خلاقانه فعالیت‌ها و تلفیق برنامه‌های پیش بینی شده علاوه بر بهبود کیفیت، در تاثیرگزاری بیشتر آن موثر خواهد بود.
در پایان مدیران موسسات فرهنگی، هنری وقرآنی با بیان طرح‌ها و پیشنهادات خود در طرح ماده ۱۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.
شهرستان شاهرود دارای ۱۶ موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی فعال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار