معاون استاندار اردبیل:

هنر انقلاب اسلامی بشریت را مجذوب خود کرده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: هنر انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر بشریت را با ابعاد انسانی و ارزشی مجذوب خود کرده است.
کد خبر: ۹۴۲۵۲۷۸
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

هنر انقلاب اسلامی بشریت را مجذوب خود کرده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا قاسمیان در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار کرد: به رغم آشفتگی رسانه‌ای غرب و برخی وابستگان داخلی، هنر و عرصه فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه تحول واقعی را در ابعاد مختلف فراهم کرده است.


وی ویژگی هنر را ویژگی تعالی انسان‌ها و همچنین شفافیت مبانی انسانی توصیف کرد و گفت: اسلام دین تعالی‌بخش است و هنر برگرفته از این مکتب الهی نیز می‌تواند انسان‌ها را از روزمرگی‌ها و زندگی مادی نجات داده و به سمت تحول‌گرایی سوق دهد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رویکرد تحول‌آفرین سعی کرده در حوزه هنر نیز تغییرات و نگرش‌های بنیادی ایجاد کند، تصریح کرد: زبان هنر بهترین زبان در بیان مفاهیم ارزشی، دینی و اخلاقی است که خداوند متعال نیز هنرمندانه از این مبانی در قرآن یاد می‌کند.


قاسمیان مسئولیت سخت هنرمندان را برای حضور در عرصه‌های جهانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: تمایلی که بشریت امروز به سمت تعالی و دور شدن از زندگی مادی پیدا کرده دارای ارزش است و ما باید از این فرصت در مسیر نجات انسان برای رسیدن به ارزش‌های والا بهره‌برداری کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در هنر انقلاب اسلامی فراتر از ظواهر، شخصیت‌ها و نمودهای مختلف بیانگر حرکت تحول‌آفرین است و به دور از هرگونه تحقیر، جنگ و یا خشونت و بی‌بند و باری در نقطه تقابل غرب، هنر انقلاب اسلامی سرشار از صلح، صفا و معنویت است.


قاسمیان با بیان اینکه هنرمندان باید از فرصت پیش آمده در جهت بیان مفاهیم انسانی استفاده کنند، بیان کرد: امیدواریم تولید آثار متنوع هنرمندان و عرضه آن در عرصه‌های مختلف زمینه‌ساز یک حرکت تحول‌آفرین برای اعتلای هنر انقلاب اسلامی در عرصه‌های جهانی باشد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: برخلاف نظام غرب که هنر آن نیز مملو از خشونت و ترویج مبانی بی‌بند و باری است، در هنر انقلاب اسلامی شاخصه‌های ممتازی را شاهد هستیم که بشر زمینی را می‌تواند در مسیر تعالی‌بخشی بیشتر حرکت داده و سوق ببخشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار